لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۶

آمریکا به شدت حمله طالبان به مدرسه ای در پیشاور را محکوم کرد


یکی از مجروحان حمله روز سه شنبه طالبان در بیمارستان
یکی از مجروحان حمله روز سه شنبه طالبان در بیمارستان

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، روز سه شنبه حمله طالبان به مدرسه ای در پاکستان را که بيش از ۱۲۰ کشته بر جای گذاشت، به شدت محکوم کرد و گفت «ما در کنار مردم پاکستان ایستاده ایم.»

آقای اوباما در بیانیه ای که توسط کاخ سفید منتشر شده،افزود: «با هدف قراردادن دانش آموزان و معلمان در اين حمله شنيع، تروريست ها بار ديگر شرارت خود را نشان دادند.»

به گزارش راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی، اسلام گرايان روز سه شنبه به مدرسه ای در پيشاور که توسط نظاميان اداره می شد، حمله کردند و بيش از ۱۳۰ تن از جمله ۱۲۵ دانش آموز را کشتند.

حمله طالبان به یک مدرسه در پیشاور ۱۲۶ کشته برجای گذاشت
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:03 0:00

پليس پاکستان اعلام کرد که تمامی مهاجمان کشته شدند. پليس پاکستان می گويد نيروهای امنيتی پنج تن از مهاجمان را کشتند و نفر ششم خود را منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، آقای اوباما گفت: آمريکا از تلاش های دولت پاکستان برای مبارزه با تروريسم و افراطی گرايی و ارتقاء صلح و ثبات در منطقه پشتيبانی می کند.

بر اساس گزارش ها،‌ مهاجمان که ملبس به اونيفورم ارتش بودند وارد مدرسه شدند و به تيراندازی پرداختند.

در زمان حمله، حدود ۵۰۰ دانش آموز و معلم در مدرسه حضور داشتند.

يکی از دانش آموزان اين مدرسه به راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی گفت که افراد مسلح «بسياری از دانش آموزان را کشتند... من با چشمان خود ديدم که ۴۰، ۵۰ دانش آموز کشته شدند.»

يکی از سخنگويان طالبان پاکستان که خود را «محمد خراسانی» خواند در تماس تلفنی با راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی گفت: اين حمله، انتقام از عمليات نظامی پاکستان در وزيرستان شمالی است.»

ارتش پاکستان می گويد بيش از یک هزار شبه نظامی را در وزيرستان شمالی، از زمان اغاز عمليات نظامی در ماه ژوئن کشته است.

XS
SM
MD
LG