لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۶

​ پيرترين مرد جهان در ۱۱۱ سالگی درگذشت


الکساندر ايميچ
الکساندر ايميچ
پيرترين مرد جهان در سن ۱۱۱ سالگی در يک خانه سالمندان در شهر نيويورک درگذشت.

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، الکساندر ايميچ، در سال ۱۹۰۳ در لهستان به دنيا آمده و يکی از بازماندگان اردوگاه‌های مخوف «گولاگ» زمان اتحاد شوروی بود، روز يک‌شنبه، ۱۸ خرداد ماه، در سرای سالمندان «اسپلانِيد» در محله منهتن نيويورک ديده از جهان فروبست.

ايميچ در دهه ۱۹۵۰ ميلادی به ايالات متحده مهاجرت کرد و در زمينه اسرار فراطبيعی تخصص داشت و ويرايش کتاب مرجع «داستان‌های شگفت ماوراءِ طبيعی» را در سال ۱۹۹۵ در سن ۹۲ سالگی به انجام رساند.

کهنسال‌ترين مرد جهان در ماه فوريه ۱۱۱ ساله شد و بر اساس اعلام مرکز پژوهشی پيری‌شناسی تورانس در کاليفرنيا در ماه آوريل عنوان «سالمندترين مرد جهان» را کسب کرد.

اينک، پس از درگذشت ايميچ، عنوان پيرترين مرد جهان به «ساکاری موموئی» از کشور ژاپن رسيده است که به تأييد مرکز پيری شناسی تورانس تنها يک روز بعد از ايميچ به دنیا آمده است. بنابر گفته مرکز فوق در ميان زنان ده‌ها تن هم اکنون در قيد حيات هستند که سن آنها از ايميچ - و در حال حاضر از موموئی - بالاتر است.

پيرترين زن جهان «ميسائو اوکاوا» ۱۱۶ ساله و از شهروندان کشور ژاپن است.

ايميچ خود در زمان زندگی معتقد بود که به ارث بردن «ژن خوب» موجب طولانی شدن عمرش شده است.

پيرترين مرد جهان يک ماه پيش از درگذشت در محل سکونتش در منهتن نيويورک به خبرگزاری رويترز گفته بود که «اما دست آخر نوع زندگی‌ شما، برای طول عمر [از ژن خوب] مهمتر است.»
XS
SM
MD
LG