لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۰

پاپ: کمونيست‌ها در درون مسيحی هستند


پاپ فرانسيس، رهبر کاتوليک‌های جهان
پاپ فرانسيس، رهبر کاتوليک‌های جهان

پاپ فرانسيس، رهبر کاتوليک‌های جهان که انتقاد‌هايش از سرمايه‌داری بی‌عنان موجب شده که برخی به او برچسب مارکسيست بزنند در مصاحبه‌ای که روز يک‌شنبه، ۸ تير ماه، انجام داد گفت که کمونيست‌ها «بيرق مسيحيت را دزديده بودند».

به گزارش خبرگزاری رويترز، پاپ ۷۷ ساله به مناسبت جشن پطروس و پالس مقدس با يک روزنامه محلی رُم به نام «ايل مِساگِرو» صحبت می‌کرد.

در واکنش به مطلبی در مجله اکونوميست که وی را به سبب انتقاد از سرمايه‌داری و طرفداری ازاصلاح اقتصادی «لنينيست» خوانده بود، پاپ به متن انجيل اشاره کرد که از مؤمنان می‌خواهد به مستمندان، بيماران و افراد نيازمند کمک کنند: «فقط می‌توان بگويم که کمونيست‌ها بيرق ما را دزديده‌اند. بيرق تنگدستان مسيحی است. فقر در مرکز انجيل است.»

رهبر کاتوليک‌های جهان در ادامه با خنده گفت: «کمونيست‌ها می‌گويند که اين همه‌اش کمونيسم است. البته بيست قرن [از آغاز مسيحيت] گذشته. برای همين وقتی حرف می‌زنند، چيزی که می‌توان بهشان گفت اين است که «اما با اين حساب شما در درون مسيحی هستيد.»

از زمان برگزيده شدن فرانسيس در ماه مارس ۲۰۱۳، وی با حمله به نظام اقتصادی جهان آن را بی‌توجه به تنگدستان خوانده، پاپ همچنين اقتصاد امروز دنيا را متهم می‌کند که کاری برای تقسيم عادلانه ثروت بين کسانی که بيشترين نياز را به آن دارند انجام نداده است.

اوايل ماه جاری ميلادی پاپ ثروت ناشی از احتکار را به باد انتقاد گرفت و آن را «غيرقابل تحمل» دانست که «احتکار افتضاحی است که دسترسی فقرا به غذا را دچار مشکل می‌کند».

XS
SM
MD
LG