لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۱

«طلبه‌های زن در ایران از فقر غذایی رنج می‌برند» 


 بیش از ۴۸۰ مدرسه علمیه زنان در ایران فعال است
بیش از ۴۸۰ مدرسه علمیه زنان در ایران فعال است

محمودرضا جمشیدی٬ مدیر حوزه‌های علمیه زنان می‌گوید طلبه‌های زن در ایران «از فقر غذایی رنج می‌برند» و برخی از مدارس علمیه «توانایی پاسخگویی به مشکلات اصلی طلاب خود را ندارند.»

به گزارش خبرگزاری مهر٬ آقای جمشیدی روز چهارشنبه دوم دی در مراسم افتتاحیه نشست فصلی مدیران استانی حوزه‌های علمیه زنان این مطالب را بیان کرده است.

در حال حاضر بیش از ۴۸۰ مدرسه علمیه زنان در ایران فعال است که به گفته جمشیدی «حمایت بسیار کمی» از آن‌ها صورت می‌گیرد.

این عضو جامعه مدرسین اضافه کرده «حوزه‌های علمیه خواهران همانند دیگر بخش‌های کشور متاثر از مشکلات کشور هستند.»

براساس اعلام محسن خلج٬ رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه علمیه زنان در حال حاضر ۶۰ هزار طلبه زن در ایران مشغول به تحصیل علوم مذهبی هستند.

بودجه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه زنان در سال ۱۳۹۴ حدود ۱۵۲ میلیارد تومان است که مسئولان آن این مقدار بودجه را ناکافی می‌دانند.

بودجه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه زنان در سال ۱۳۹۴ حدود ۱۵۲ میلیارد تومان است که مسئولان آن این مقدار بودجه را ناکافی می‌دانند.

مدیران حوزه‌های علمیه با وجود دریافت کمک‌های مالی از دولت می‌گویند این کمک‌ها کافی نبوده و به منزله وابستگی حوزه‌ها به دولت هم نیست.

سال ۱۳۹۰ نیز محمودرضا جمشیدی٬ مدیر حوزه‌های علمیه زنان پول دادن دولت به حوزه‌های علمیه را به معنای ارتباط داشتن با حوزه‌ ندانسته و گفته بود «پول دولت، پول ولی فقیه است.»

آقای جمشیدی افزوده بود «عدم ارتباط وثیق با روحانیت با پول دادن به حوزه درست نمی‌شود، کمک‌های مالی به حوزه‌ها صرف ساخت و ساز می‌شود و این پول‌ها منتی بر سر حوزه نیست.»

تیر ماه سال ۱۳۹۲ ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه و پژوهشگر جامعه‌شناسی در یک برنامه تلویزیونی گفته بود «طلبه‌ها با درآمد ۳۰۰ هزار تومانی٬ نیمی از سال در روزه به سر می‌برند.»

XS
SM
MD
LG