لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۳

موسوی و کروبی خطاب به مراجع شيعه: از جنتی بخواهيد سند ارائه کند


ميرحسين موسوی و مهدی کروبی
ميرحسين موسوی و مهدی کروبی
ميرحسين موسوی و مهدی کروبی در نامه به مراجع و علمای شيعه از آنان خواسته‌اند برای حفظ آبروی «اسلام و روحانیت» وارد صحنه شده و از احمد جنتی، دبير شورای نگهبان، بخواهند مستندات و مدارکش درباره کمک «يک ميليارد دلاری» آمريکا به رهبران معترضان را ارائه کند.

احمد جنتی ششم مردادماه در جمکران قم گفته بود:« من سندی را بدست آوردم که آمريکائی‌ها يک ميليارد دلار از طريق افراد سعودی که هم اکنون عامل آمريکا در کشورهای منطقه هستند به سران فتنه دادند و همين سعودی‌ها که به نمايندگی آمريکا صحبت می‌کردند، گفتند اگر توانستيد نظام را منقرض کنيد تا پنجاه ميليارد دلار ديگر هم می‌دهيم، اما خداوند اين فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد».

به گزارش «سحام نیوز» مير حسين موسوی و مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت در ايران، در نامه خود به مراجع تقليد شيعه اظهارات احمد جنتی را « بارزترين نمونه» هتک حرمت های «بی‌پروا و عاری از تقوا» خوانده اند.

مير حسين موسوی و مهدی کروبی در نامه خود نوشته اند:« اين مرد کهن‌سال که از آغاز تأسيس مجلس و شورای نگهبان لاينقطع مسئول بوده و قريب به بيست سال است که دبير شورای نگهبان است و گويا کهولت سن نه تنها قوای روحی و جسميش را به تحليل برده بلکه قوه ادراک و ذهنی‌اش را هم مختل کرده است»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی اضافه کرده اند:« بر اين گمانيم که خط‌دهندگان پنهان و سياست‌گزاران نازک‌انديش و بی‌رحم به ساير خطيبان هم چنين دستورهائی داده باشند اما آنها از ابراز چنين اباطيلی ابا نموده‌اند. جسارت و کندی ذهن، خاص ايشان است که چنين بی‌گدار به آب می‌زند. »

مير حسين موسوی و مهدی کروبی همچنین گفته اند: احمد جنتی «در حاشيه امن سلاح و صلاح» بدون ترس و واهمه ای تربيون نماز جمعه را در اختيار دارد و بی رحمانه «ترک تازی » می کند.

مير حسين موسوی و مهدی کروبی در نامه خود به مراجع شيعه تصريح کرده اند:« دست دادخواهی ما کوتاه است و خرمای عدالت نظام فعلاً بر بلندای نخلی ناپيدا، لذا بر سبيل گذشتگان برای دفاع از حريم روحانيت و اسلام با شما سخن می گوييم.»

مير حسين موسوی و مهدی کروبی نوشته اند:« ما از شما مراجع عاليقدر و علمای بزرگ و مدرسين گرانقدر حوزه های علميه می خواهيم برای حفظ آبروی روحانيت و اسلام از ايشان بخواهيد سند و مدرک خود را ارائه کند و يا منبعش را برملا نمايد تا مردم اين محرمان اصلی انقلاب و کشور در جريان واقعيت و يا افترا و دروغ که برای متاع دو روز دنيا بيان شده است، قرار گيرند.»

اظهارات احمد جنتی درباره کمک مالی آمريکا به معترضان در ايران باعث واکنش شخصیت ها و گروههای اصلاح طلب شده است.

جبهه مشارکت، عمده‌ترين حزب اصلاح‌طلب ايران نيز در واکنش به اظهارات احمد جنتی، از قوه قضاييه خواست به ادعا‌های مطرح شده از سوی وی رسيدگی کند.

احمد جنتی در انتخابات رياست جمهوری سال گذشته از سوی اصلاح‌طلبان و حتی برخی از اصولگرايان متهم شد که به طور علنی پيش از انتخابات از محمود احمدی‌نژاد حمايت کرده در حالی که صيانت از انتخابات به عهده اين شورای نگهبان بوده است.
XS
SM
MD
LG