لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۳

«حمله نيروهای امنيتی به دفتر مير حسين موسوی»


بنا برگزارش های رسيده، شامگاه چهارشنبه نيروهای امنيتی با «حمله» به دفتر ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت در ايران، پس از تفتيش و بازرسی اين دفتر «برخی وسايل موجود در دفتر را نيز با خود برده‌اند.

«کلمه»، وب سايت ميرحسين موسوی، نوشته است که «نيروهای امنيتی، کامپيوترهای موجود در دفتر را جمع‌آوری کردند».

اين گزارش اضافه کرده است:«از چند هفته قبل نيروهای امنيتی با حضور در کوچه‌ها و خيابان‌های مجاور دفتر ميرحسين موسوی، مانع از حضور مراجعان در اين دفتر می‌شدند. در روزهای گذشته نيز مسوول دفتر ميرحسين موسوی بازداشت شد تا حلقه محاصره به دور ايشان تنگ‌تر شود. حال با هجوم ماموران لباس شخصی به دفتر ميرحسين موسوی، به نظر می‌رسد دور تازه‌ای از محدوديت‌ها آغاز شده است.»

روز سه شنبه نيروهای امنيتی، آقای محسنی، رييس دفتر ميرحسين موسوی، را بازداشت کرده بودند.

در جريان هفته های اخير فشار های بر ميرحسين موسوی و مهدی کروبی افزايش يافته است. رسانه های نزديک به اين دو رهبر مخالفان دولت ايران پيشتر گزارش داده بودند از نيروهای امنيتی با حضور در مقابل منزل ميرحسين موسوی از ورود مهمانان و مراجعان به منزل وی جلوگيری کرده اند.

يک وب سايت نزديک به مخالفان گزارش داده بود که محمدرضا خاتمی، نايب رييس مجلس ششم، که می خواست برای عيد فطر به خانه ميرحسين موسوی برود که نيروهای امنيتی مانع شدند.

کلمه در همين زمينه نوشته بود که «نيروهای امنيتی از هفته های گذشته با حضور در اطراف دفتر ميرحسين از حضور مراجعين به دفتر ميرحسين موسوی جلوگيری می کنند و آنها را بازداشت و پس از ساعتها بازجويی، رها می کنند و يا به بازداشتگاه برده و تعهد کتبی برای عدم مراجعه مجدد می گيرند.»

اين در حالی است که دو هفته پيش نيروهای لباس شخصی طی پنج روز با تجمع مقابل منزل مهدی کروبی با تخريب پنجره ها، به سوی منزل وی تيراندازی کردند. تجمع اين نيروها تا روز جمعه مصادف با روز «قدس» ادامه داشت و نيروهای انتظامی اقدامی برای جلوگيری از حمله اين نيروها به منزل مهدی کروبی انجام ندادند.

در جريان تجمع لباس شخصی ها مقابل منزل آقای کروبی بر در و ديوار خانه وی شعارهای تندی نوشته شد و به گفته اطرافيان اين رهبر مخالفان، تجمع کنندگان، سر تيم محافظان آقای کروبی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. حمله به منزل مهدی کروبی محکوميت گسترده مخالفان دولت را به دنبال داشت.

در همين حال در روزهای اخير افراد و نهادهای مسئول در جمهوری اسلامی سخنان متناقضی درباره هويت افراد حمله کننده به منزل مهدی کروبی بيان کرده اند..

در حالی که سپاه محمد رسول الله هر گونه ارتباطی ميان اين افراد با بسيج و سپاه پاسداران را رد کرده و فرمانده پليس تهران بزرگ نيز از معرفی ۱۰۰ نفر از آنها به دستگاه قضايی خبر داده است، دادستان تهران گفته که تجمع کنندگان به قوه قضاييه معرفی نشده اند.

این در حالی است که عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، روز چهارشنبه تاکید کرده بود که رهبران مخالفان در ایران محاکمه خواهند شد.

عباس جعفری دولت آبادی گفته است: «محاکمه سران فتنه به طور يقين يک مطالبه عمومی است و دستگاه قضا ضمن رعايت عدالت، در اين پرونده مسامحه نخواهد کرد».

به دنبال حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی بر محاکمه رهبران مخالفان تاکید کرده اند و در راهپیمایی های دولتی نیز طومارهایی در حمایت از محاکمه این افراد به امضای شرکت کنندگان می رسد.
XS
SM
MD
LG