لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۹

موافقت دیوان عالی آمریکا با قانون بهداشت و درمان دولت اوباما


حامیان قانون بهداشت و درمان باراک اوباما مقابل دیوان عالی آمریکا- هشتم تیرماه،‌ واشینگتن
حامیان قانون بهداشت و درمان باراک اوباما مقابل دیوان عالی آمریکا- هشتم تیرماه،‌ واشینگتن
دیوان عالی ایالات متحده روز پنجشنبه قانون اصلاح خدمات بهداشت و درمان باراک اوباما را تأیید کرد. این قانون، شهروندان آمریکا را ملزم به برخورداری از بیمه خدمات درمانی و بهداشت می‌کند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، به دنبال تصویب این قانون که مهم‌ترین دستاورد سیاست داخلی دولت آمریکا به شمار می‌رود، باراک اوباما، هشتم تیرماه، در یک پیام تلویزیونی اعلام کرد: «تصمیم امروز (دیوان عالی) یک پیروزی برای تمام مردم آمریکا است که از این پس به خاطر این قانون زندگی ایمن‌تری خواهند داشت.»

بر اساس قانون اصلاح خدمات بهداشت و درمان دولت اوباما، هر شهروند آمریکایی باید از ابتدای سال ۲۰۱۴ دارای بیمه خدمات درمانی و بهداشتی باشد و در غیر این صورت جریمه خواهد شد.

همچنین تا کنون شرکت‌های بیمه از ارائه خدمات کامل بیمه به افرادی که دارای سابقه بیماری بودند خودداری می‌کردند، اما از این پس تمامی افراد، بدون در نظر گرفتن سابقه بیماری می‌توانند از بیمه کامل خدمات درمانی برخوردار باشند.

قانون اصلاح خدمات بهداشت و درمان باراک اوباما همچنین به والدین این امکان را می‌دهد تا فرزندان خود را تا سن ۲۶ سالگی تحت پوشش بیمه خانوادگی قرار دهند.

در عین حال این قانون قصد دارد از سرعت افزایش هزینه‌های مربوط به بخش درمانی بکاهد.

اصلاحات باراک اوبامای دموکرات در نظام بهداشت و درمان ایالات متحده آمریکا طی ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

تصویب این طرح شادمانی طرفداران احزاب لیبرال و دموکرات را به همراه داشت که از حامیان طرح اصلاحی بهداشت و درمان باراک اوباما هستند.

در کنار آن‌ها اما، جمهوری‌خواهان این تصمیم دیوان عالی را ناامید کننده یافته‌اند.

مخالفان طرح اصلاحی اوباما می‌گویند دولت نمی‌تواند مردم را به تهیه بیمه خدمات درمانی ملزم کند و این اقدام دولت را به منزله دخالت در تصمیم بخش پزشکی می‌دانند.

قضاوت درباره قانون بهداشت و درمان دولت آقای اوباما در حالی صورت گرفته است که حدود پنج‌ماه به انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور زمان باقی است.

جمهوری‌خواهان همواره مخالفت خود با این طرح را اعلام کرده‌اند و میت‌ رامنی، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده، اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات، این قانون را لغو خواهد کرد.

طرح اصلاح خدمات بهداشت و درمان باراک اوباما سال ۲۰۱۰ تهیه شد و دو سال پس از تهیه این طرح و در سال ۲۰۱۲، از جمعیت ۳۱۰ میلیونی آمریکا، حدود ۵۰ میلیون آمریکایی از بیمه خدمات درمانی برخوردار نیستند.
XS
SM
MD
LG