لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۳

«ديدار» فرزندان موسوی و کروبی با هاشمی رفسنجانی


محمدتقی کروبی، روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه گفته است،‌ دوتن از پسران مهدی کروبی همراه با دختران مير حسين موسوی و زهرا رهنورد هفته گذشته با اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار کردند.

محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی به راديو فردا گفته است دو تن از برادرانش در اين ديدار حضور داشته اند و در اين ديدار گزارشی از نحوه نگهداری زهرا رهنورد، میرحسین موسوی، و مهدی کروبی به آقای رفسنجانی داده اند و آقای رفسنجانی نيز گفته است که «اين حصر نيست بلکه زندان انفرادی است.»

اين در حالی است که محمد حسين کروبی، فرزند مهدی کروبی که در ديدار با اکبر رفسنجانی حضور داشته در فيس بود خود نوشته است که آقای رفسنجانی در واکنش اظهارات خانواده کروبی و موسوی گفته است در ملاقات با آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در خصوص پيامدهای حصر زهرا رهنورد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی ابراز نگرانی کرده است.

محمد حسين کروبی به نقل از اکبر هاشمی رفسنجانی نوشته است:«چندی پيش هم در ملاقاتی به مقام رهبری گفتم اگر اتفاقی برای اين محصورين رخ دهد ننگش برای هميشه بر دامن اين نظام خواهد ماند. صلاح و خير نظام در اين است که هرچه زودتر از آنها رفع حصر شود. درشرايط فعلی رفع حصراز جمله مطالبات جدی مردم است.»

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی،‌ دو نامزد معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در حصر بسر می برند.

محمد حسين کروبی در ادامه نوشته است:«در اين ديدارآقای هاشمی از ما خواستند که سلام مخصوص‌شان را به آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد برسانيم»

در حالی خبر ديدار خانواده های کروبی و موسوی با اکبر رفسنجانی منتشر شده است،که طی روز های اخير راديو تلويزيون دولتی ایران برنامه ای را با عنوان «چهار سال بعد از عاشورای ۸۸» عليه اين دو پخش کرده است و ۲۱۲ نماينده مجلس از پخش اين برنامه حمايت کرده اند.

وضعيت بيماری مهدی کروبی

محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی،‌ همچنین نسبت به وضعيت جسمی پدرش ابراز نگرانی کرده و گفته است مشکلات درمانی مهدی کروبی «جدی» است و او به دليل مشکلات گوارشی مدت ۴۸ ساعت است که با سرم تغذيه می کند.

محمدتقی کروبی در گفت وگو با راديو فردا گفته است:«مشکلات درمانی پدرمان جدی است، مساله گوارشی الان ايشان را اذيت می کند و الان ايشان دو روز است که زير سرم است و ۴۸ ساعت است که با سرم تغديه می کند و ضعيتش به اين گونه حفظ می شود.»

در همین حال به گزارش وب سایت کلمه، ۴۳ زندانی سياسی ايران در نامه ای سرگشاده به مناسبت بيش از ۱۰۰۰ روز از حصر زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی ، خواستار آزادي آنها شده اند.

در همین زمینه، ۱۹۳ تن از اعضای هيئت علمی و پزشکان و دندانپزشکان و پيراپزشکان در نامه ای به حسن روحانی،‌رييس جمهور ایران با اعتراض به ادامه حصر زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از هزار روز از وی خواسته اند که با توجه به مسئوليت وی به عنوان رييس شورای عالی امنيت ملی، در این زمینه اقدامی جدی انجام دهد..
XS
SM
MD
LG