لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۶

محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد راهی زندان اوین شد


دادسرای عمومی و انقلاب تهران روز يکشنبه اعلام کرده است که حکم حبس محمدرضا رحيمی معاون اول محمود احمدی نژاد دردولت دهم اجرا شده است و ماموران پلیس وی را به زندان اوین برده اند.

پايگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران نوشته است:« با توجه به قطعيت حکم محکوميت محمدرضا رحيمی معاون اول سابق رئيس جمهور داير بر تحمل ۵ سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طريق نيروی انتظامی صادر کرد. بر اين اساس ماموران پليس در تاريخ ۹۳/۱۱/۲۶ با حضور در محل سکونت محکوم عليه وی را فراخوانده و پس از تفهيم موضوع اجرای حکم، نامبرده جهت تحمل حبس به زندان اوين معرفی شد.»

محمدرضا رحیمی ، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران،با رای شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور به پنج سال و ۹۱ روز حبس، پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.

پیشتر خبرگزاری های داخی ایران گزارش داده بودند معاون اول دولت دهم پیش از این در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ۱۵ سال حبس، پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

در حالی محمدرضا رحیمی روز یکشنبه توسط ماموران پلیس به زندان اوین منتقل شده است که وی در خرداد سال۹۲ نشان درجه یک خدمت از محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری وقت ایران، گرفته بود و ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را بر عهده داشت.

محمدرضا رحیمی از جمله متهمان اصلی در پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران بوده‌است.

وی روز دوشنبه، ۱۷ شهریورماه، در نامه‌ای به صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، ضمن رد اتهامات خود تاکید کرده بود که این اتهامات مربوط به «برگزاری انتخابات» بوده و او مبالغ کمک به نامزدهای انتخابات مجلس هشتم را به همراه مدارک به دادگاه ارائه کرده‌است.

پیش از آن نیز برخی از نمایندگان مجلس، از جمله احمد توکلی و الیاس نادران، آقای رحیمی را متهم کرده بودند که پول‌هایی را از طریق جابر ابدالی از متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران بین نامزدهای انتخابات مجلس هشتم توزیع کرده‌است.

جابر ابدالی، خردادماه سال ۱۳۹۱ در دادگاه اختلاس از بیمه ایران گفته بود که «دسته‌چک امضاشده‌اش» را در آستانه انتخابات مجلس هشتم به آقای رحیمی «داده‌است».

محمدرضا رحیمی روز پنجم آبان، در نامه‌ای خطاب به محمود احمدی نژاد نوشته بود که جابر ابدالی، از متهمان اختلاس از بیمه ایران، مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان «به قریب ۱۷۰نفر از کاندیداهای مجلس هشتم «پرداخت کرده‌است» که اسناد و کپی چک‌های صادره «در پرونده ثبت و ضبط است».

XS
SM
MD
LG