لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۵

پرتاب خمپاره به یک شهر مرزی عربستان؛ مدارس و فرودگاه «نجران» تعطیل شدند


گزارش ها حاکی است که به دنبال اصابت چند خمپاره به يک شهر مرزی عربستان سعودی در منطقه نجران، مدارس و کليه پروازها به اين منطقه لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، نيروهای شبه نظامی شيعه حوثی روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت منطقه نجران در جنوب عربستان را گلوله باران کردند که در اين حملات دستکم دو شهروند غيرنظامی عربستان سعودی کشته شدند و به شماری از مناطق مسکونی آسيب وارد شده است.

رييس یکی از قبایل مناطق مرزی يمن با عربستان به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است که شبه نظاميان حوثی شماری از سربازان عربستان را به اسارت گرفته‌اند.

طبق اين گزارش، مقامات وزارت دفاع عربستان سعودی هنوز به خبر اسارت سربازان اين کشور واکنش نشان نداده‌اند.

هفته گذشته سه سرباز عربستان و شماری از شبه نظاميان حوثی در درگيری در اين منطقه کشته شدند.

به گزارش آسوشيتدپرس، با اين حال دولت عربستان روز سه شنبه اعلام کرد کليه پروازها از فرودگاه نجران و به اين فرودگاه لغو شده است.

طبق اين گزارش، دولت عربستان توضيح بيشتری در اين خصوص ارائه نکرده است.

در همين زمينه، تلويزيون دولتی عربستان اعلام کرد که به دنبال اين حملات تمام مدارس منطقه نجران تعطيل شده‌اند.

به گزارش رويترز، ژنرال احمد العسيری، سخنگوی نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان، روز سه شنبه تایید کرد که شبه نظاميان حوثی منطقه نجران را با خمپاره هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: نيروهای مسلح به وظايف خود برای مقابله با تهاجم شبه نظاميان حوثی عمل کرده و حملات امروز شبه نظاميان حوثی نيز بدون مجازات نخواهد ماند.

در همين حال، شاهدان عينی در مناطق مرزی يمن گفته‌اند که به دنبال حملات شبه نظاميان حوثی به مناطقی در داخل خاک عربستان، اين کشور نيز مناطق مرزی با يمن را مورد حمله قرار داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، از زمان آغاز حملات هوايی عربستان سعودی و کشورهای عرب متحد آن به مواضع شبه نظاميان حوثی و طرفداران علی عبدالله صالح ، رییس جمهوری سابق یمن، از اوايل فروردين ماه تاکنون صدها نفر کشته شده‌اند و دستکم ۳۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

حوثی‌ها از سپتامبر پارسال توانستند کنترل صنعا، پايتخت يمن، را به دست بگيرند. به دنبال قدرت گرفتن حوثی‌ها، عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری یمن، ماه گذشته از صنعا به عدن گريخت. ولی با پيشروی حوثی‌ها مجبور شد بار ديگر فرار کند و اکنون در رياض پايتخت عربستان به سر می‌برد.

XS
SM
MD
LG