لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

پزشک متخلف: به شوخی گفتم بخیه‌های چانه کودک را بشکافید


پزشک بیمارستان «اشرفی اصفهانی» شهر «خمینی‌شهر» گفته به «مزاح» خواسته بخیه چانه کودک چهار ساله شکافته شود و پرستار مسئول رسیدگی به این بیمار هم گفته «بخیه‌ها» در جای دیگری باز شده است.

این مطلب را سجاد رضوی، رئیس بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه (۱۶ آذر) و به نقل از این پزشک و پرستار در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما بیان کرده است.

شنبه هفته گذشته اعلام شد کادر درمانی بیمارستان «اشرفی اصفهانی» شهر خمینی‌شهر از توابع استان اصفهان که چانه یک کودک چهار ساله را بخیه زده بودند، پس از اظهار ناتوانی والدین وی از پرداخت هزینه ۱۵۰ هزار تومانی درمان، اقدام به شکافتن بخیه‌ها کردند.

انتشار گزارش این اقدام یک هفته بعد در رسانه‌های محلی، بازتاب‌های فراوانی به همراه داشت که منجر به دخالت قوه قضائیه و وزارت بهداشت در این پرونده پزشکی شد.

رسانه‌های محلی و برخی خبرگزاری‌های رسمی در ابتدا این کودک چهار ساله را دختر اعلام کرده بودند که حمیدرضا طلوعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفته این بیمار پسر بوده‌است.

خبرگزاری ایرنا گزارش می‌دهد که پزشک و یک پرستار که گفته می‌شود پس از ناتوانی والدین یک کودک چهارساله برای پرداخت هزینه درمان، بخیه چانه این کودک را شکافته بودند هم‌اینک بازداشت شده‌اند.

یوسف کریمی، معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر اصفهان، یک‌شنبه ۱۵ آذر، گفت که «متهمان که یک پزشک و یک پرستار هستند پس از تفهیم اتهام بنا به دستور مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی، روانه بازداشتگاه نیروی انتظامی شدند.»

سجاد رضوی، رئیس بازرسی وزارت بهداشت، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما به تشریح برخی دفاعیات کادر درمانی بیمارستان «اشرفی اصفهانی» پرداخته و از «حاشیه‌های» ایجاد شده دربارهٔ این اتفاق اظهار تاسف کرده‌است.

وی از قول پزشک مسئول چنین نقل کرده که «ما اصلاً دخالتی در کار مالی نمی‌کنیم و وقتی مادر بیمار مرتب بین صندوق، ایستگاه پرستاری و کادر پزشکی رفت‌وآمد داشته من مشغول معالجه بیماران دیگر بودم و بخاطر اینکه از من دربارهٔ این کار بسیار سؤال می‌کردند که چه کار کنیم؛ من به مزاح گفتم هیچ چی؛ بخیه‌هایش را باز کنید.»

رئیس بازرسی وزارت بهداشت همچنین افزوده «پرستاری هم که کارهای این بیمار را انجام داده، قبول ندارد که بخیه‌ها را باز کرده‌است و می‌گوید بخیه‌ها مثلاً در جای دیگری و یا به هر دلیلی باز شده‌است.»

وی گفته بررسی کارشناسان مشخص کرده که «بخیه‌های بیمار برداشته شده و پزشک و پرستار حتی اگر اینکار را شوخی گرفته باشند، از کار معلق» شده‌اند.

رضوی همچنین از معرفی دو پرسنل دیگر این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جهت رسیدگی به «تخلف» آن‌ها خبر داده و افزوده «ان شاءالله مراجع قضایی تصمیمات لازم را می‌گیرند و کاملاً موضوع به هدف خود خواهد رسید.»

این مقام مسئول در بخش دیگری از این گفت‌وگو از اینکه برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که «پزشک و پرستار به عمد گفته‌اند بخیه بیمار» کشیده شود، اظهار تاسف کرده و گفته این گزارش‌ها «درست» نیست.

XS
SM
MD
LG