لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۵

کوفی عنان تکذیب هولوکاست را محکوم کرد


در حدود يک سال پيش مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور قعطنامه بيست و هفتم ژانويه را برای يادبود قربانيان آن فاجعه، روز بين المللی هولوکاست خوانده اند.
در حدود يک سال پيش مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور قعطنامه بيست و هفتم ژانويه را برای يادبود قربانيان آن فاجعه، روز بين المللی هولوکاست خوانده اند.
کوفی عنان دبير کل سازمان ملل متحد در واکنش به برگزاری کنفرانس «هولوکاست» در تهران برگزاری هر کنفرانسی که مساله هولوکاست را زير سوال ببرد، محکوم کرد.

هفته آينده در تهران همايشی برگزار می شود که محور اصلی آن موضوع هولوکاست يا کشتار شش ميليون يهودی در جنگ دوم جهانی به دست نازيهای آلمان خواهد بود.

بنا به اعلام رسمی مقامات تهران، بيش از ۶۰ پژوهشگر از ۳۰ کشور در اين همايش شرکت خواهند کرد. جمهوری اسلامی تاکيد کرده است که اين همايش بدون هيچ گونه پيش داوری برگزار خواهد شد.

«استفان دوجاريک» سخنگوی سازمان ملل متحد به نقل از کوفی عنان دبيرکل اين سازمان اعلام داشت که او شخصاَ اعتقاد دارد بايد همه مردم و اديان، با هر تلاشی برای ايجاد ترديد و زير سوال بردن واقعيت اين فاجعه وحشتناک و غيرقابل نفی برخورد کنند.

کنفرانس جنجالی

منوچهر محمدی معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد، کنفرانس هالوکاست که در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آينده (۲۰ و ۲۱ آذرماه) برگزار خواهد شد، واکنشی به سوال محمود احمدی نژاد رييس جمهوری اسلامی است که سال گذشته چنين پرسشی را مطرح کرد و تا کنون پاسخی دريافت نکرده است.

آقای احمدی نژاد بارها موضوع هولوکاست و شمار کشته شدگان اين فاجعه را زير سوال برده و مساله کشتار شش ميليون يهودی در جنگ دوم جهانی به دست نازيهای آلمان را حتی يک افسانه خوانده است.

حيرت دبير کل

استفان دوجاريک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت، سال گذشته هنگامی که رييس جمهوری اسلامی خواهان محو اسراييل از نقشه جهان شد، کوفی عنان از اين گفته سخت متعجب و حيرت زده گرديد.

سپتامبر گذشته زمانی که کوفی عنان به تهران سفر کرد، درباره موضوع هولوکاست با محمود احمدی نژاد گفت و گو کرد.

در حدود يک سال پيش مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور قعطنامه ای، هولوکاست را به عنوان يک رويداد تاريخی تصويب کرد و ۱۹۲ نماينده از کشورهای جهان، بيست و هفتم ژانويه را برای يادبود قربانيان آن فاجعه، روز بين المللی هولوکاست خوانده اند.
XS
SM
MD
LG