لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۰

دفاع جمهوریخواهان کنگره از لزوم طرح تشدید تحريم‌ها علیه ايران


 سناتور جمهوريخواه مارکو روبيو
سناتور جمهوريخواه مارکو روبيو

سناتور جمهوريخواه مارکو روبيو، با بيان اين که مذاکرات هسته‌ای جاری با ايران «ثمری به بار نخواهد آورد،» گفت تحريم‌های شديدتر عليه تهران ضروری است.

سناتور روبيو روز يکشنبه ۲۸ دی ماه (۱۸ ژانويه ۲۰۱۵) در گفتگويی با شبکه تلويزيونی سی.بی.اس آمريکا گفت، تحريم‌های جاری عليه ايران، تنها دليلی است که آن کشور حاضر به مذاکره بوده است.

از سوی ديگر، سناتور جمهوريخواه ليندزی گراهام، نيز روز يکشنبه در گفتگو با شبکه تلويزيونی ان.بی.سی آمريکا گفت، در صورتی که رئيس جمهوری آمريکا، اجازه رای‌گيری کنگره در مورد رد يا تاييد هر توافق نهايی اتمی با ايران را بدهد، او حاضر است تلاش‌ها برای تصويب و اعمال تحريم‌های بيشتر عليه تهران را فعلا مسکوت بگذارد.

باراک اوباما روز جمعه و در جريان يک نشست خبری مشترک با نخست وزير بريتانيا در کاخ سفيد، با اشاره به اين که تصويب تحريم‌های جديد، مذاکرات هسته‌ای با ايران را منحرف خواهد کرد، بار ديگر تاکيد کرد که در صورت تصويب هر طرحی برای تشديد تحريم‌ها عليه ايران در کنگره، آن را وتو خواهد کرد.

جان بينر رييس جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريکا در واکنش به اظهارات آقای اوباما گفت، تهديد وتوی رييس جمهوری، کنگره را از اقدام باز نخواهد داشت و افزود «ايران يک کشور حامی تروريسم با کارنامه عميق نقض حقوق بشر است.»

----------------------------------------------------

منبع: صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG