لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۶

حقوق بالای مدیران در جمهوری اسلامی چه توجیه اقتصادی دارد؟


حقوق های نجومی، طرحی از اسد بینا خواهی برای رادیو فردا
حقوق های نجومی، طرحی از اسد بینا خواهی برای رادیو فردا

رییس سازمان بازرسی کل کشور دوشنبه شب در گفتگوی خود با شبکه خبرسیمای جمهوری اسلامی با اشاره به قوانین استخدام کشوری و قانون صندوق توسعه ملی گفت پرداخت حقوق های بالا به مدیران بانک ها و سایر موسسات در چارچوب قانون بوده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از بررسی میزان حقوق بیش از نهصد مدیر خبر داد و گفت بیش ار هفتاد در صد این مدیران حقوقشان تا بیست میلیون تومان است.

به رغم وجود محمل های قانونی برای پرداخت حقوق های بالای برخی مدیران این پرسش مطرح می شود که آیا این حقوق ها در تناسب با بازدهی کاری این مدیران قرار دارد یانه؟

فریدون خاوند کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در پاریس بااشاره به حقوق بالای مدیران رده بالا در تمام کشورها به رادیو فردا می گوید، با توجه به وضعیت اسفبار بنگاه های اقتصادی تحت مدیریت این مدیران در ایران معلوم نیست پرداخت این حقوق ها با چه بازدهی ای قابل توجیه است.

آقای سراج دوشنبه شب گفت این سازمان گزارش های خودرا به مقام های محتلف از جمله به رهبر جمهوری اسلامی ارایه می کند اما ظاهرا به این گزارش ها توجهی نمی شود.

مهدی مهدوی آزاد روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی در آلمان بی توجهی به گزارش ها ی مربوط به فساد را ناشی از نهادینه شدن فساد در جمهوری اسلامی و درگیری های سیاسی جناح ها ارزیابی می داند.

گزارش جواد کوروشی از ادامه درگیری ها بر سر حقوق بالای مدیران
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:58 0:00
لینک مستقیم

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنامحمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت هم روز سه شنبه در نشست خبری و در پاسخ به سوالی در باره اقدام دولت در زمینه فیش های حقوقی نامتعارف گفت، دولت در زمنیه فیش های حقوقی نامتعارف حساس و مسئولانه وارد عمل شد و ضمن تاسف از این موضوع و عذرخواهی اقداماتی را در چند مرحله آغاز کرد. به گفته آقای نوبخت تا بحال دست کم۱۳ نفر از مدیران عالی استعفا داده و یا برکنار شده اند.

دراین میان و به گزارش انتخاب حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از وارد شدن سپاه به این پرونده خبرداد و گفت این سازمان همانند گذشته به پرونده‌های مفاسد اقتصادی کلان کشور ورود می‌کند، و اطلاعات سپاه در موضوع تخلفهای اقتصادی و مسائل دیگر کشور همیشه فعال بوده ودر حال حاضر پرونده‌های جدی در دستور کار دارد.

XS
SM
MD
LG