لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۳۵

پرچمدار جدید سامسونگ چگونه است؟


گلکسی اس هشت پرچمدار جدید سامسونگ است.
گلکسی اس هشت پرچمدار جدید سامسونگ است.

گلکسی اس هشت پرچمدار جدید سامسونگ است. اما این گوشی چگونه است و آیا می تواند شکست سامسونگ برای گلکسی نوت هفت را جبران کند؟

سامسونگ پرچم‌دار خود را به همراه جدیدترین نسخه از سی پی یو خود یعنی اکسینوس ۸۸۹۵ ساخته است؛ البته این گوشی در برخی از بازارها از جمله آمریکا با پردازنده‌ ‌ اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه می شود.

این گوشی چهار گیگا بایت رم و ۶۴ گیگا بایت حافظه داخلی دارد .میکرو اس دی این گوشی هم تا ۲۵۶ گیگابایت را می تواند پشتیبانی کند.

اکسینوس ۸۸۹۵ با روش ۱۰ نانومتری ساخته شده که سبب می شود مصرف انرژی، کمتر از پردازنده‌های متداول ۱۴ نانومتری باشد. این عامل باعث می شود مغز موبایل مصرف انرژی بهینه‌تر ، ابعاد کوچک‌تر و گرمای کمتری ایجاد ‌کند.

سامسونگ ادعا می‌کند که پردازنده‌های ۱۰ نانومتری این شرکت نسبت به ۱۴ نانومتری‌ها، حدود ۴۰ درصد مصرف انرژی کمتر و ۲۷ درصد بازده‌ بالاتری دارد.

اکسینوس ۸۸۹۵ هشت هسته دارد که چهار هسته با سرعت ۱.۷ گیگا هرتز کار می کند و چهار هسته دیگر ۲.۵ گیگا هرتز سرعت دارند.

معماری جدید سامسونگ ، دسترسی بهینه‌تر به حافظه‌ کش برای ‌ سی پی یو و جی پی یو را میسر می‌کند تا محاسبات مربوط به هوش مصنوعی سریع‌تر انجام شوند.

در این گوشی ، سامسونگ از پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته‌ای بهره برده که ۶۰ درصد قدرت پردازش بیشتری در مقایسه با نسل قبلی ارائه می‌دهد.

پردازنده‌ ۸۸۹۵ سامسونگ از پخش ویدیو با رزولوشن فور کی با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. این فناوری همچنین کمک می‌کند تصاویر با وضوح و کیفیت بصری بالاتری پخش شوند تا تماشای ویدیو یا اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر محتوا در محصولات مجهز به این پردازنده بهبود یابد.

برای بهبود امنیت اطلاعات کاربر، بخش اختصاصی در اکسینوس ۸۸۹۵ در نظر گرفته شده است تا اطلاعات مهم از جمله الگوی اثر انگشت، چهره یا عنبیه‌ در آن پردازش شود و شکستن قفل گوشی از راه هک‌ کردن این بخش‌ها دشوار باشد.

در بخش دوربین ، سامسونگ همچون نسل‌های قبلی از دو سنسور متفاوت برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بهره برده است.

هر چند این دو سنسور متفاوت هستند اما مشخصات فنی یکسانی دارند و هر دو ۱۲.۲ مگاپیکسلی هستند. هر دو سنسور از فوکوس بسیار سریع به همراه لنزی با اف ۱.۷ پشتیبانی می‌کنند.از طرفی دوربین جلو این گوشی‌ها هم مجهز به سنسور هشت مگا پیکسلی است .

وجود لرزش‌‌گیر اپتیکال در گلکسی اس ۸ سبب بهبود عملکرد این گوشی در عکاسی در نور کم شده است از طرفی تأثیر منفی لرزش‌ دست در فیلم‌برداری را نیز کاهش داده است . این گوشی ویدیو فور کی را در حالت ۳۰ فریم بر ثانیه و فول اچی دی را در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت می کند .در حالت اچ دی هم این گوشی تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه تصاویر را می تواند ثبت کند.

سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ را با اندروید ۷.۰ نوقا روانه‌ بازار کرده است. این شرکت برای بهره‌‌ بردن از لبه‌های خمیده‌ی گوشی نیز قابلیت نرم‌افزاری موسوم به اج پنلز‌ را در اختیار کاربر قرار داده است.

اصلی‌ترین قابلیت نرم‌افزاری گلکسی اس ۸ را می‌توان دستیار جدید سامسونگ، موسوم به بیکسبی دانست. کاربر می تواند از طریق صدا، متن یا لمس، خواسته‌ خود را بیان کنید و بیکسبی همه‌ آن‌ها را درک می‌کند. سامسونگ سعی کرده در این دستیار هوش مصنوعی خاص خود را توسعه دهد.

یکی از قابلیت گوشی‌های سامسونگ ، صفحه نمایش گوشی است. سامسونگ سعی کرده همچنان این قابلیت را در گوشی خود حفظ و توسعه دهد. لبه‌های نمایشگر هر دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس خمیده هستند. نمایشگر گلکسی اس ۸ از نوع سوپر AMOLED، با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۹۶۰ پیکسل و ابعاد ۵.۸ اینچی است. این نمایشگرقابلیت اچ دی آر را هم پشتیبانی می کند. روشنایی این نمایشگر در بالاترین حالت به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که یکی از بهترین ها در زمان حال است . این نور بالا کارکرد گوشی را در نور شدید آفتاب آسان می کند.

سامسونگ نسبت تصویر نامتعارف ۱۸.۵ به ۹ برای این گوشی در نظر گرفته است و این مسئله باعث شده است گوشی نسبت به نسل قبلی باریک‌تر و بلندتر باشد.

سامسونگ در پرچمدار جدید خود از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. البته به دلیل کاهش مصرف انرژی سی پی یو‌های جدید سامسونگ، عمر باطری نسبت به مدل‌های قبلی سامسونگ افزایش یافته است.

اما با توجه به تجربه آتش گرفتن گلکسی نوت هفت آیا باطری اس هشت می تواند خطرناک باشد؟

شرکت سامسونگ به دلیل تجربه تلخ گذشته ،سعی کرده امنیت باطری‌های سری جدید خود را بشدت افزایش دهد در یک تست پس از بازگشایی پنل پشتی گوشی ، با استفاده از یک ابزار برش مخصوص گوشی و باتری برش داده شده اما در اتفاقی عجیب باتری دستگاه به‌جای آتش‌ گرفتن، فقط شروع به تولید دود اندکی می‌کند و متورم می‌شود.

گوشی جدید سامسونگ که در پی جبران زیان ناشی از آتش گرفتن گلکسی نوت هفت است هم اکنون در بازار‌های جهانی با استقبال روبرو شده است.

دی‌جِی کو، مدیر بخش موبایل سامسونگ گفته است رکورد پیش‌خرید گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بسیار زیاد بوده است و توانسته آمار پیش‌فروش نسل قبلی پرچمداران سامسونگ را پشت سر بگذارد.

گزارش شده پیش خرید گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ در کره‌ جنوبی از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرده است.

XS
SM
MD
LG