لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۸

شکست پرسپولیس و نفت در شب صدرنشینی سپاهان


سپاهان اصفهان با برتری ۴ بر ۲ مقابل پرسپولیس پیروز شد
سپاهان اصفهان با برتری ۴ بر ۲ مقابل پرسپولیس پیروز شد

در هفته سوم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، سپاهان اصفهان با برتری ۴ بر ۲ مقابل پرسپولیس، سومین پیروزی متوالی‌اش در فولادشهر را کسب کرد و با ۹ امتیاز به تنهایی در صدر جدول ایستاد.

برای سپاهان احسان حاج صفی، مایکل اومانیا (گل به خودی)، هادی عقیلی (پنالتی) و محمدرضا خلعتبری گل زدند.

گل‌های پرسپولیس توسط مهدی طارمی و امید عالیشاه به ثمر رسید که برای گریز این تیم از قعر جدول کافی نبود.

پرسپولیس حالا با یک امتیاز در رده پانزدهم است و اگر ذوب آهن موفق به کسب امتیاز از استقلال شود، جای خود در انتهای جدول را به شاگردان برانکو ایوانکوویچ خواهد داد.

برای پرسپولیس ایمان صادقی، مایکل اومانیا، لوکا ماریچ، وحید حیدریه (محمد انصاری)، کمال کامیابی‌نیا، ‌ فرشاد احمدزاده، رامین رضاییان، مهرداد کفشگری، امید عالیشاه، علی علیپور (جری بنگستون) و مهدی طارمی به میدان رفتند.

در ترکیب سپاهان نیز شهاب گردان، عبدالله کرمی، هادی عقیلی، علی کریمی، میلاد سرلک (فوزی موسایف)، رسول نویدکیا، وریا غفوری، حبیب گردانی، احسان حاج صفی، محمد رضا خلعتبری و مهدی شریفی بازی کردند.

دو تیم ملوان و استقلال اهواز در ورزشگاه تختی بندرانزلی به مصاف هم رفتند که این دیدار با حساب دو بر صفر به نفع ملوان پایان یافت. مازیار زارع و فرزاد حاتمی برای ملوان گل زدند تا این تیم را شش امتیازی کنند.

حمید استیلی که از همین هفته جای امیر قلعه‌نویی را در سمت سرمربیگری ملوان گرفته، در پایان بازی گفت: تنها دو روز تمرین کرده بودیم. خوشبختانه بازیکنانم تاکتیک‌پذیر هستند و به همین دلیل توانستیم امروز پیروز شویم. می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم، قطعاً با این برد مغرور نخواهیم شد چرا که می‌دانیم راه طولانی در پیش داریم.»

جدال سیاه جامگان و نفت تهران در مشهد با یک گل به سود سیاه‌ جامگان به پایان رسید. حسین زامهران در دقیقه ۳۳ روی اشتباه بیرانوند، دروازه نفت را باز کرد. شاگردان منصوریان در همین نیمه یک ضربه پنالتی را از دست دادند. وحید حمدی‌نژاد با زدن توپ به تیر عمودی، فرصت کسب یک امتیاز را از تیمش گرفت.

نفت که تنها نماینده باقی مانده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، حالا با دو امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد.

رسول خطیبی سرمربی سیاه‌ جامگان در نشست خبری گفت: «برای این خوشحالم که امروز چند بازیکن جوان را معرفی کردیم. تا به حال کسی این بازیکنان را نمی‌شناخت و امروز با عملکرد فوق‌العاده‌شان توانستیم سه امتیاز را کسب کنیم.»

صبا قم و گسترش تبریز نیز به تساوی ۱-۱ رسیدند. گل اول با اشتباه بازیکنان گسترش به ثمر رسید و مرتضی اسدی دروازه تیم خودی را باز کرد.

در نیمه دوم، شهرام گودرزی از روی نقطه پنالتی گل تساوی را زد تا شاگردان دایی سومین تساوی را در سومین بازی رقم بزنند.

حسین فرکی سرمربی سپاهان در پایان با پرسپولیس گفت: «هواداران سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند چقدر می‌توانند در نتیجه‌گیری سپاهان تاثیر داشته باشن. خوشحالم ۳ امتیاز گرفتیم و البته گل‌های زیادی رد و بدل شد.»

برانکو ایوانکوویچ هم گفت: «از عملکرد داور ناراضی‌ام. او ناامیدکننده بود. دو پنالتی برای پرسپولیس نگرفت و در صحنه‌ای که پنالتی برای سپاهان گرفت هم اشتباه کرد. به نظرم در حق پرسپولیس ظلم شد. با این شرایط از عملکرد بازیکنان راضی هستیم.»

ادامه بازیهای هفته سوم، جمعه برگزار خواهد شد. در دیدارهای باقی مانده تراکتورسازی میزبان راه آهن است. استقلال پذیرای ذوب آهن خواهد بود. فولاد و استقلال خوزستان، شهرآورد اهواز را برگزار می‌کنند و سایپا نیز به مصاف پدیده می‌رود.

XS
SM
MD
LG