لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۳

«شهروندان دو تابعیتی هفت کشور نمی‌توانند ویزای آمریکا بگیرند»


از ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ شهروندان یا شهروندان دو تابعیتی هر یک از هفت کشور برای ۹۰ روز مجاز نخواهند بود وارد ایالات متحده شوند یا برایشان ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی صادر شود.
از ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ شهروندان یا شهروندان دو تابعیتی هر یک از هفت کشور برای ۹۰ روز مجاز نخواهند بود وارد ایالات متحده شوند یا برایشان ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی صادر شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه فرمانی را امضا کرد که براساس آن محدودیت‌هایی برای اتباع چند کشور جهت سفر به آمریکا اعمال می‌شود.

پیشتر گفته شده بود که این فرمان شامل ایران، عراق، سوریه،یمن، لیبی، سودان و سومالی است. ممنوعیت صدور ویزای آمریکا برای اتباع عادی این کشورها ۹۰ روز و برای پناهندگان ۱۲۰ روز اعلام شده است.

فیس بوک وزارت خارجه آمریکا متنی در این مورد منتشر کرده است:

پرزیدنت ترامپ یک دستور اجرایی ریاست جمهوری را صادر کرد که بر اساس بند ۲۱۲(اف) قانون مهاجرت و شهروندی، به طور موقت ورود شهروندان هفت کشور را به آمریکا تعلیق می‌‌کند. در حالی‌ که حفاظت از امنیت ملی‌ اولویت اولیه ماست، تعلیق ناشی‌ از این دستور اجرایی به ما امکان مرور فرایند‌های بررسی‌ کنونی را می‌‌دهد.

از ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ شهروندان یا شهروندان دو تابعیتی هر یک از این کشورها برای ۹۰ روز مجاز نخواهند بود وارد ایالات متحده شوند یا برایشان ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی صادر شود. آن‌ شهروندان یا شهروندان دو تابعیتی آن‌ کشورها که ویزای معتبر مهاجرتی یا غیر مهاجرتی دارند، مجاز نخواهند بود در این بازه زمانی‌ وارد آمریکا شوند.

این دستور اجرایی، با هدف امکان بررسی‌ مناسب و ایجاد شاخص‌هایی‌ برای جلوگیری از نفوذ تروریستی یا مجرمانه شهروندان بیگانه، منعی ۹۰ روزه را بر ورود شهروندان کشورهای تعیین شده خاصی‌، اعمال می‌‌کند. این منع همچنین، ممنوعیتی ۹۰ روزه را بر صدور ویزا اعمال می‌‌کند. این کشورها که توسط کنگره یا وزیر امنیت میهن تعیین شده اند عبارتند از: عراق، سوریه، سودان، ایران، سومالی، لیبی‌ و یمن.

از ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ شهروندان یا شهروندان دو تابعیتی هر یک از این کشورها برای ۹۰ روز مجاز نخواهند بود وارد ایالات متحده شوند یا برایشان ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی صادر شود.

آن‌ شهروندان یا شهروندان دو تابعیتی آن‌ کشورها که ویزای معتبر مهاجرتی یا غیر مهاجرتی دارند، مجاز نخواهند بود در این بازه زمانی‌ وارد آمریکا شوند. به طور کلی‌ در این مدت مصاحبه‌های ویزا برای شهروندان این کشورها برگزار نخواهند شد.

در مورد برنامه معافیت ویزا، در این زمان تغییری در برنامه معافیت ویزاها که توسط وزارت امنیت میهن اجرا می‌‌شود، ایجاد نخواهد شد. ما شما را برای اطلاعات بیشتر به وزارت امنیت میهن ارجاع می‌‌دهیم. فهرستی از کشورهای حاضر در لیست معافیت ویزا‌ها در این پیوند قابل دسترسی است.

XS
SM
MD
LG