لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۱

اپل عنوان باارزش‌ترین برند جهان را به گوگل واگذار کرد


براساس گزارش برند فاینانس،‌که یک موسسه مستقل مشاوره اقتصادی و سنجش ارزش برندهای تجاری است، پس از پنج سال نشستن در صدر جدول با ارزش‌ترین برندهای بین‌المللی، اپل، جای خود را به گوگل داد.

ارزش اپل با سقوط ۲۷ درصدی از ابتدای سال ۲۰۱۶ به ۱۰۷ میلیارد دلار رسید. این در حالی‌است که ارزش برند تجاری گوگل ۱۰۹ میلیارد دلار برآورد می شود.

به گزارش یو اس ای تودی، آخرین باری که گوگل در صدر این جدول قرار داشت، سال ۲۰۱۱ بود. میزان درآمد گوگل از تبلیغات در سال ۲۰۱۶ بیست درصد افزایش داشت. این در حالی است که میزان پرداخت برای تبلیغات اینترنتی کمتر هم شده است.

این در حالی‌است که به نظر می‌رسد محبوبیت اپل در نزد کاربران در حال کاهش است. ساعت اپل اصلا تبدیل به آن ماشین پولسازی که سازندگانش فکر می‌کردند نشد. این شرکت که روزگاری به علت ایده‌های نو و بی‌بدیلش محبوب بود، سال‌هاست که دیگر محصول خاص و بی‌همتایی را وارد بازار نکرده است. از سویی دیگر، فهرست رقبایش در زمینه ساخت تلفن‌های هوشمند در حال رشد است.

پس از اپل، شرکت‌های آمازون، ای تی اند تی (AT&T) و مایکروسافت، رده‌های سوم تا پنجم فهرست پرارزش‌ترین برندهای تجاری را از آن خود کرده اند. پس از شرکت‌های فن‌آوری که رده‌های اول این فهرست را به خود اختصاص دادند،‌بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنعت خودرو سازی، در رده‌های بعدی جای دارند.

XS
SM
MD
LG