لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۰

برتری تراکتورسازی مقابل استقلال


تیم تراکتورسازی
تیم تراکتورسازی

در فينال تورنمنت پيش از آغاز فصل ليگ برتر فوتبال ايران، ديدار پرحاشيه استقلال و تراکتورسازی با قهرمانی تراکتورسازی به پايان رسيد. بازی دو تيم در هفته پايانی فصل پيشين ليگ برتر نيز با برتری تراکتورسازی به پايان رسيده بود.

جام قهرمانی به مهدی کيانی تحويل داده شد و همبازيان او پس از دريافت مدال، دور افتخار زدند. طبق تصميم مسئولان باشگاه تراکتورسازی پاداش ۲۰ ميليون تومانی قهرمانی به "کودکان غزه" تعلق يافت.

در اين مسابقات که با عنوان جام شهدا برگزار شد چهار تيم ليگ برتری حضور داشتند. تراکتورسازی با شکست دادن پيکان و استقلال با غلبه بر ملوان بندر انزلی به فينال رسيدند. اين مسابقات، رونمايی از چهره جديد تيم‌ها پس از پايان فصل نقل و انتقالات بود.

در ديدار رده‌بندی پيکان مقابل ملوان قرار گرفت و پس از تساوی در جريان مسابقه، پيکان در ضربات پنالتی پيروز شد و به مقام سوم رسيد.

ديدار فينال در ورزشگاه تختی برگزار شد و تراکتورسازی با استقلال به تساوی يک بر يک دست يافتند. محمد قاضی روی ضربه ايستگاهی برای استقلال و فرشاد احمدزاده هم در دقيقه ۴۴ برای تراکتورسازی گل زدند.

در آغاز نيمه دوم امير قلعه‌نويی سه تعويض انجام داد و هاشم بيک‌زاده، و خسرو حيدری دو بازيکن حاضر در جام جهانی را به اتفاق جاسم کرار بازيکن عراقی که برای دومين مرتبه به استقلال پيوسته است را به زمين فرستاد.

تراکتورسازی در نيمه دوم هم به حملات خود ادامه داد و در دقيقه ۵۳ توسط محسن دلير به گل رسيد. او در موقعيت تک به تک با بغل پا دروازه استقلال را باز کرد. هفت دقيقه بعد شوت احمد آل‌نعمه را داسيلوا به بيرون فرستاد.

بنابر اعلام سازمان ليگ برتر، آل نعمه گرانترين بازيکن چهاردهمين دوره ليگ برتر خواهد بود. او که در جام جهانی هم حضور داشت اما به ميدان نرفت، با قرارداد يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومانی از باشگاه نفت جدا شده و به تراکتورسازی پيوسته.
آلبرتو رافائل داسيلوا سنگربان جديد استقلال که همراه با محسن فروزان به جای مهدی رحمتی به اين تيم پيوسته‌، ۳۰ ساله است و سابقه بازی در فلوميننزه برزيل را دارد اما پيش از پيوستن به استقلال، عضو تيم نه چندان مطرح بانگو بوده.
در ادامه بازی استقلال برای گريز از شکست حملاتی را روی دروازه حريف تدارک ديد اما نتوانست نتيجه را تغيير دهد. با توجه به توقف مکرر روند بازی، موعد بنيادی‌فر داور بازی هشت دقيقه وقت اضافه گرفت. با اين حال، نتيجه همان ۲-۱ باقی ماند و تراکتورسازی قهرمان شد.

در ترکيب استقلال رافائل داسيلوا، هراير مکويان، ميلاد فخرالدينی، علی رمضانی (جاسم کرار)، مهدی کريميان (خسرو حيدری)، پژمان نوری (هاشم بيک‌زاده)، سجاد شهباززاده (يعقوب کريمی)، اميد ابراهيمی، محمدرضا خسرويان، محمد قاضی و آرش برهانی به ميدان رفتند.

برای تراکتورسازی هم حامد لک، احمد آل‌نعمه، ديتمار بيکای، خالد شفيعی، محمد ايرانپوريان، حبيب گردانی، مهدی کيانی، شاهين ثاقبی، فرشاد احمدزاده (احمد کامدار)، محمد ابراهيمی (سعيد آقايی) و محسن دلير (فريد کريمی) بازی کردند.

حاشيه بازی و اظهارات مربيان

پس از شکست استقلال، برخی هواداران آبی‌پوش نسبت به عملکرد بازيکنان تيم‌شان معترض بودند و با پرتاب بطری‌ آب به سمت آنها اعتراض خود را نشان می‌دادند.

هواداران دو تيم در جريان بازی نسبت به يکديگر واکنش نشان دادند و ضمن پرتاب اشيا با هم درگير می‌شدند. ماموران حاضر در ورزشگاه، مدام سعی در جدا کردن طرفين درگير داشتند. در پايان مسابقه نيز يکی از هواداران استقلال توسط پليس دستگير شد.

بعد از گل اول تراکتورسازی استقلالی‌ها به شدت به داور مسابقه معترض بودند و قلعه‌نويی هم به داور چهارم اعتراض داشت. آنها عقيده داشتند توپ از خط دروازه نگذشته. پس از پايان بازی، قلعه‌نويی به نشانه اعتراض، لحظاتی با داوران به صحبت پرداخت.

شادی پس از گل محسن دلير مقابل هواداران استقلال و حرکاتی که انجام داد، با شعارهای تند آنها پاسخ داده شد. همچنين رضا رجبی مشاور سرمربی استقلال هم هنگامی که قصد داشت وارد رختکن شود با ممانعت ماموران روبرو شد و به گزارش خبرگزاری فارس "درگيری لفظی شديدی" با حراست ورزشگاه داشت.

رسول خطيبی پس از قهرمانی تيمش به خبرنگاران گفت اين جام را به هواداران‌مان تقديم می‌کنيم. تيم ما هم هنوز کامل نشده. پديده‌های تيم‌های ديگر را جمع کرده‌ايم و از تيم فصل قبل بهتر هستيم. هواداران تراکتورسازی شرايط را درک خواهند کرد، آنها همواره شعار عيبی‌ يوخ را سر می‌دهند.
امير قلعه‌نويی سرمربی استقلال هم گفت: از تيم داوری ناراحتم البته به خاطر جام شهدا نمی‌توانيم حرفی بزنيم. بازی خوبی بود و دو تيم نمايش جانداری ارائه دادند. متاسفانه داور با برخی سوت‌ها روند بازی را خراب کرد.

XS
SM
MD
LG