لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۸

نماینده کنگره آمریکا: توافقنامه باید ضامن توقف جاه‌طلبی هسته‌ای ایران باشد‌


 الينا رز لتينن، عضو کنگره آمريکا
الينا رز لتينن، عضو کنگره آمريکا

الينا رز لتينن، عضو کنگره آمريکا، در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با هرگونه اقدام يکجانبه و بدون هماهنگی با کنگره از سوی دولت، درباره تحريم‌ها عليه ايران مخالفت کرد.

او تاکيد کرد که در توافقنامه نهايی هسته‌ای، بايد توقف غنی‌سازی اورانيوم تضمين شده باشد.

اين عضو جمهوری خواه مجلس نمايندگان، در نامه خود بيان کرده است که هدف تحريم‌ها عليه ايران، تنها آوردن حکومت اين کشور به پای ميز مذاکره نبوده بلکه دست برداشتن کامل از جاه طلبی هسته‌ای خود، توقف غنی‌سازی اورانيوم و بلااستفاده کردن همه زيرساخت‌های هسته‌ای بوده است.

رئيس کميته فرعی خاورميانه و شمال آفريقا کنگره، در بخش ديگری از نامه خود نوشت که تنها آژانس بين المللی انرژی اتمی و وزارت دفاع ايالات متحده قادر خواهند بود صلح آميز بودن فعاليت‌های هسته‌ای ايران يا موارد نقض توافق نهايی هسته‌ای را تشخيص دهند.

طی روزهای گذشته، اخباری منتشر شد که حکايت داشت دولت ايالات متحده تمايل دارد در صورت دستيابی به توافق هسته‌ای با ايران، تحريم‌ها بدون هماهنگی با کنگره به حالت تعليق درآيند. اين اخبار از سوی معاون سخنگوی کاخ سفيد خنده‌دار توصيف شد و جان کری وزير خارجه، آن را رد کرد، با اين وجود واکنش تعدادی از اعضای کنگره آمريکا را به دنبال داشت. جان کری گفت که دولت تمام جزئيات مذاکرات را با اعضای کنگره در ميان می‌گذارد.

-----------------------------------------------------------

منبع صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG