لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۴

کارگران معدن انگوران مسیر ارتباطی این معدن را بستند


اعتراض کارگران معدن انگوران
اعتراض کارگران معدن انگوران

خبرگزاری فارس از بسته شدن مسیر ارتباطی معدن انگوران در استان زنجان از سوی جمعی از کارگران بیکار شده این معدن خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه (۲۱ فروردین) این خبرگزاری٬ این کارگران همچنین مانع تردد و بارگیری کامیون‌ها از معدن انگوران شدند.

براساس این گزارش٬ شماری از اهالی روستای قلعه‌جوق در نزدیکی معدن انگوران نیز در این اقدام اعتراضی با کارگران بیکارشده همراهی داشتند.

آن‌طور که فارس نوشته٬ علت همراهی روستائیان با کارگران٬ بیکارشدن شماری از کشاورزان روستای قلعه‌جوق بدلیل از بین رفتن زمین‌های کشاورزی در دو کیلومتری معدن انگوران است.

فارس همچنین نوشته که این برای دومین بار است که مسدود کردن مسیر منتهی به معدن انگوران صورت می‌گیرد.

معدن انگوران واقع در شهرستان ماه‌نشان استان زنجان که زمانی به عنوان بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه شناخته می‌شد٬ پیش از این دست به تعدیل شماری از نیروهای خود زده بود.

حسین فرامرزلو٬ نماینده شورای شهرستان ماه‌نشان در شورای اسلامی استان زنجان دی ماه سال ۹۴ از اینکه از ۵۰۰ نیروی شاغل در این معدن٬ تنها تعداد اندکی از نیروی‌های بومی بخش انگوران هستند، انتقاد کرده بود.

وی گفته بود پیمانکار معدن از میان نیروهای بومی و غیربومی که در شرایط برابر در این معدن مشغول به کار بودند٬ نیروهای بومی را که بیشتر آنها ساکن روستاهای واقع در شعاع سه کیلومتری معن انگوران هستند٬ اخراج و تعدیل کرده است.

به گفته فرامرزلو٬ «با آنکه بیش از نیم قرن از عمر بهره‌برداری و استخراج مواد معدن انگوران می‌گذرد و...این معدن بیشترین سهم را در درآمد صادراتی و توسعه و اشتغال استان داراست، جوانان شهرستان ماه‌نشان در جست و جوی کار باید به حاشیه تهران و قزوین مهاجرت کنند.»

XS
SM
MD
LG