لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۳

هند هم سراغ بلک‌بری رفت


 تلفن بلک‌بری
تلفن بلک‌بری
بعد از آن که شماری از کشورها نظیر عربستان، امارات متحده عربی، لبنان و الجزایر با برخی سرویس‌هایی که تلفن بلک‌بری در اختیار کاربرانش قرار می دهد مخالفت کردند، اکنون نوبت به هند رسیده تا در برابر این شرکت عظیم و خدمات تلفنیش بایستد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت هند در نظر دارد فعالیت بلک‌بری، گوگل و اسکایپ را در این کشور محدود کند.

گفته می شود در حمله سال ۲۰۰۸ مردان مسلح به هتلی در بمبئی، که در آن ۱۶۶ نفر جانشان را از دست دادند، مهاجمین از تلفن های همراه و تلفن های ماهواره ای برای ارتباط و برنامه ریزی استفاده کرده بودند.

به گزارش رویترز و فایننشال تایمز، مقامات امنیتی وزارت ارتباطات هند در نشستی که ماه گذشته برگزار شد تصمیم گرفتند برای کنترل خدمات پیام رسانی بلک‌بری،گوگل و اسکایپ اقداماتی انجام دهند.

دهلی نو ابراز نگرانی کرده که خدمات پیام رسانی شرکت هایی نظیر بلکبری –که قابل ردگیری نیست - در خدمت شبه نظامیان قرار می گیرد و امنیت این کشور را به خطر می اندازد.

درخواست دولت هند برای کنترل خدمات پیام رسانی این شرکت ها پس از آن اعلام می شود که عربستان سعودی از توافق خود با بلک‌بری برای دسترسی به کدهای رمزگشای این شرکت خبر داد. امارات، لبنان و الجزایر نیز می خواهند به این کدها دسترسی داشته باشند.

بر اساس اظهارات راجش چاریا، رئیس خدمات اینترنتی هند، در آخرین نشست امنیتی دولت، تصمیم بر این شد که «اول با شرکت بلک‌بری در این زمینه برخورد شود و پس از آن نوبت گوگل و اسکایپ است.»

شرکت بلک‌بری تا پایان ماه جاری میلادی فرصت خواهد داشت تا با دولت هند به توافق برسد. در غیر این صورت فعالیت این شرکت در این کشور دچار مشکل خواهد شد و بلک‌بری دست کم یک میلیون کاربر خدمات پیام رسانی خود را از دست خواهد داد.
XS
SM
MD
LG