لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۱

تیم ملی فوتسال به فینال رسید؛ «حتی خانواده‌هایشان هم نمی‌دانند»


تیم ملی فوتسال ایران در رقابت های قهرمانی آسیا در حالی با پیروزی درخشان هفت بر صفر بر ژاپن به مرحله پایانی راه یافت که رئیس کمیته فوتسال ایران اعلام کرد: «بازيكنان تيم ملی غمگين‌ هستند.»

عباس ترابیان، رئیس کمیته بین الملل و کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون متبوعش و سیمای جمهوری اسلامی را به دلیل بی توجهی به فوتسال مورد انتقاد قرار داد.

در ده دوره رقابت های قهرمانی آسیا تیم ملی فوتسال ایران در نه دوره قهرمان آسیا شده است و پس از پیروزیهای ۱۸ بر دو بر تاجیکستان، نه بر سه بر استرالیا، هفت بر صفر بر کویت، هفت بر یک بر لبنان و هفت بر صفر بر ژاپن، اکنون برای نهمین قهرمانی فقط ازبکستان میزبان را پیش رو دارد. تنها در چهار سال پیش ژاپن به عنوان نزدیکترین رقیب آسیایی ایران قهرمان قاره شد. پس از پیروزی هفت بر صفر ژاپن از ایران، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شد که ژاپن پیش از این مسابقه تنها دو گل خورده بود.

میگل رودریگو، مربی تیم ملی فوتسال ژاپن پس از مسابقه اعتراف کرد: «در حال حاضر شکست دادن ایران غیر ممکن است و از هر نظر ایران بهتر تیم بود.»

در حالی که پیش از مسابقه با ژاپن حسین شمس، سرمربی تیم ملی سیمای جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داد و با کنایه اظهار امیدواری کرد که این بار مردم با فوتسال نامحرم تلقی نشوند. او اردوی تیم ناموفق ملی در اتریش را تنها خرج کردن برای یک تیم بی افتخار نامیده بود.

عباس ترابیان، یکی از مسئولان کلیدی فدراسیون فوتسال به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: «بايد به همان اندازه كه به فوتبال توجه می ‌شود به فوتسال هم توجه شود. پيش از سفر به ازبكستان ايميل و شماره تماس مسوولان بخش مسابقات قهرمانی آسيا را به صدا و سيما داديم اما آنها حتي مذاكره هم نكرده‌اند. من متوجه نمی ‌شوم كه آيا در يک مملكت علايق مردم برای مسئولان صدا و سيمای آن كشور مهم نيست؟ متاسفم كه صدا و سيما به علاقه مردم احترام نمی گذارد. برای صدا و سيما مهم نيست كه مردم چه حقی دارند. بازيكنان ما با وجود پيروزی های بزرگشان در اينجا غمگين‌اند چرا كه وقتی با خانواده‌هايشان تماس می گيرند آنان هيچ اطلاعی از رقابت‌ها ندارند.»

ایران در حالی مسابقه پایانی با ازبکستان را انجام می دهد، که تیم پنجم رده بندی جهان است و در مسابقه پایانی سال ۲۰۰۱ نه بر صفر ازبکستان را شکست داد.
XS
SM
MD
LG