لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۱

فرودگاه ایروان؛ از زبان بازماندگان سانحه هوایی قزوین





اعضای خانواده کشته‌شدگان فاجعه هوایی قزوین، در فرودگاه ایروان در ارمنستان در مورد افراد خانواده خود که در هواپیمای توپولف بودند، می‌گویند.

خانمی می‌گوید: «ما در ایران زندگی می کنیم. خواهر و بچه‌هایش قرار بود بیایند به ارمنستان. الان خانواده من از میان رفته است».

مرد دیگری می‌گوید: «بسیار نا امیدم. یکی از اعضای خانواده‌ام آنجا بود. ده روز پیش اینجا بود و من الان بر می‌گردم به ایران تا در مراسم خاکسپاری شرکت کنم.»

خانم دیگری می‌گوید عمو و دخترش در هواپیما بودند. آنجا بودند. دخترش فرزندانی داشت که همینک مادرشان را ازدست داده‌اند. بسیاری از مصاحبه‌شوندگان تا دیروز هنوز کمی امیدوار بودند که کسی از اعضای خانواده‌اشان زنده مانده باشد.

یکی از کسانی که در فرودگاه ایروان حضور دارد دکتری است که برای کمک به بازماندگان به فرودگاه آمده است. او می‌گوید: اوضاع روحی این افراد بسیار بد است. همه آن ها در شوک هستند.

مسئول شرکت هوایپیمایی کاپسین در ایروان می‌گوید: «هیچ چیز خاصی هنوز نمی توانم بگویم. مشکلاتی با گذرنامه‌ها وجود دارد. ۱۵ نفر از خانواده ها به ایران می‌روند تا ببینند چه کار می‌توان کرد. شرکت هوایی کاسپین هواپیما و هتل در اختیار آن‌ها گذاشته است. بیمه برای هر فرد درگذشته ۳۲ هزار یورو است که به خانواده آن‌ها تعلق می‌گیرد. همه بیمه بودند.»
XS
SM
MD
LG