لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۲

علی کریمی رسما با تیم ملی فوتبال ایران وداع کرد


پیشتر سایت اعتماد ملی نوشته بود که علی کریمی به همراه مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، حسین کعبی و محمد نصرتی ممنوع‌المصاحبه شده‌اند.
پیشتر سایت اعتماد ملی نوشته بود که علی کریمی به همراه مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، حسین کعبی و محمد نصرتی ممنوع‌المصاحبه شده‌اند.
علی کریمی، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران وباشگاه پرسپولیس تهران امروز رسما از تیم ملی کنار رفت. پیش از این سایت‌های طرفدار محمود احمدی نژاد از کنار گذاشتن او و بازیکنان دیگری خبرداده بودند، که در سئول با مچ‌بند سبز به پیکار تیم کره جنوبی رفته بودند.

در روزهای اخیر، مچ بند سبز به نشانه هواداران میرحسین موسوی و علامتی برای حمایت از اعتراض‌هایی تبدیل شده‌، که به هنگام بازی تیم ملی نیز در شهرهای ایران جریان داشت.

این دومین کناره‌گیری علی کریمی از تیم ملی بود. در شروع رقابت‌های انتخابی جام جهانی و پیش از پیوستن به تیم پرسپولیس، علی کریمی به دلیل انتقاد از مدیریت فدراسیون فوتبال از تیم ملی محروم شد. در پی بخشش او، علی دایی در دوران سرمربیگری تیم ملی، هرگز به گزینش او برای بازی‌های تیم ملی در راه جام جهانی ۲۰۱۰ تن نداد.

با کنار گذاشتن دایی و آمدن افشین قطبی در راس تیم ملی فوتبال، علی کریمی در شرایط دشوار تیم ملی برای صعود، به تیم ملی دعوت شد و در سه بازی باقیمانده در برابر کره شمالی و کره جنوبی و امارات بازی کرد.

تک گل پیروزی‌بخش او به امارات به دنبال یکی از آن حرکات انفرادی پا به توپی به ثمر رسید که از کریمی، مرد سال ۲۰۰۴ کنفدراسیون فوتبال آسیا را ساخت.

دو مسابقه دیگر ایران در کره شمالی و کره جنوبی به ترتیب صفر بر صفر و یک بر یک مساوی به پایان رسید تا ایران با ایستادن در رده چهارم گروه خود از راهیابی به جام جهانی باز ماند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در انتشار خبر کناره گیری علی کریمی از تیم ملی، دوشنبه شب از زبان او نوشت: «از سوی باشگاه پرسپولیس نیز هیچ تماسی برای ادامه بازی در این تیم با من نگرفته‌اند. به هر حال من هفت ، هشت ماه برای این تیم بازی کردم. من تا روز شنبه هم صبر می‌کنم. اگر از این تیم بروم برخلاف میل باطنی‌ام است و فکر می کنم هواداران به من حق بدهند.»

در گفت‌وگوی علی کریمی با خبرگزاری ایسنا، هیچ صحبتی راجع به مسئله مچ بند سبز او و دیگر ملی پوشان صاحب نام و پرسابقه تیم ملی در سئول نشد.

این در حالی بود که سایت اعتماد ملی صبح همان روز نوشته بود که علی کریمی به همراه مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، حسین کعبی و محمد نصرتی ممنوع‌المصاحبه شده‌اند و با بازگشت مهدوی کیا و هاشمیان به آلمان به گذرنامه آلمانی، گذرنامه‌های ایرانی همه بازیکنان در فدراسیون فوتبال نگه داری می‌شود.

این سایت اصلاح طلب در مورد وحید هاشمیان نوشت که او با مچ بند سبز بر روی نیمکت ذخیره‌ها نشست و هنگامی به زمین آمد که بازیکنان در بین دو نیمه مجبور به بازکردن مچ‌بندهای خود شده بودند.

سایت روزنامه بریتانیایی گاردین نیز گزارش داد که مقامات ایرانی تمام بازیکنان تیم ملی فوتبال را- علی کریمی، مهدی مهدوی کیا،حسین کعبی و وحید هاشمیان- که در سئول با مچ بند سبز به مسابقه رفتند، «بازنشسته» کردند.
XS
SM
MD
LG