لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۳

پيرترين فرد جهان ۱۱۵ سالگی خود را جشن گرفت


گینس؛ کتابچه‌ای که رکوردهای جهانی در آن ثبت می‌شود
گینس؛ کتابچه‌ای که رکوردهای جهانی در آن ثبت می‌شود
گرترود بينس، روز دوشنبه صد و پانزدهمين سالروز تولد خود را در لس آنجلس جشن گرفت.

بنا بر گزارش آسوشيتدپرس، اين بانوی سياه پوست آمريکايی به همين مناسبت کارت‌های تبريکی از باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا و آرنولد شوارتزنگر، فرماندار کاليفرنيا دريافت کرد.

سايت «پيپل دات کام» گزارش داد که تولد گرترود بينس که در يک خانه سالمندان واقع در لس آنجلس زندگی می‌کند، با کيک و پذيرايی مهمانان بسياری که دعوت شده بودند جشن گرفته شد.

بينس با لبخندی بر لب و کلاه قرمزی بر سر از بستر خود بيرون آمده و در اين میهمانی شرکت کرد و دوستانش ترانه‌ای را برای او اجرا کردند.

گرترود بينس در تاريخ ششم آوريل ۱۸۹۴ به دنيا آمد. او دختر يک برده سياه پوست در شهر جنوبی جورجيا بود و فقط يک بار ازدواج کرد.

تنها دختر بينس که در سال ۱۹۰۹ به دنيا آمد بر اثر بيماری تيفوس درگذشت.

بينس تا هنگام سالمندی در يک خوابگاه دانشگاهی در اوهايو کار می‌کرد و از ده سال پيش به اين سو به خانه سالمندان منتقل شد.

در جهان کسانی هستند که عمر طولانی کرده‌اند و گفته می‌شود بیشتر از گرترود بینس سن دارند. ولی این موضوع ثابت نشده است، در نتیجه این افراد به عنوان سالخورده‌ترین افراد معرفی نمی‌شوند. در عکس: طوطی یوسفووا از ازبکستان که گفته می‌شود ۱۲۸ ساله است.

اين بانوی سالمند، نوامبر گذشته در لس آنجلس، به هنگام انتخابات رياست جمهوری آمريکا زمانی که از نامزدی باراک اوباما حمايت می‌کرد، شناخته شد. او دلیل حمایت خود از باراک اوباما را اینگونه اعلام کرده بود، که اوباما از سياه پوستان پشتيبانی خواهد کرد.

به نوشته آسوشيتدپرس، چارلز وايت، پزشک بينس، اعلام کرد که اين زن ۱۱۵ ساله تنها دو مشکل دارد؛ يکی چربی ژامبون‌های خانه سالمندان که کافی نيست و ديگری ورم مفصل در زانوهايش!

گرترود بينس، عمر طولانی خود را مديون خدا و دوری گزيدن از الکل و سيگار می‌داند. اما علاوه بر این -به گفته چارلز وايت- «او هرگز کارهای احمقانه نمی‌کند.»

در همين حال، اِما کمنای، پرستار خانه سالمندان به لس آنجلس تايمز گفت «بينس در ماه‌های اخير اشتها و وزن خود را از دست داده است و کمی وضعيت سلامتی‌اش تغيير کرده اما او زنی بسيار قوی‌ است.»

گرترود بينس، پس از مرگ ماريا دو جزوس، بانوی ۱۱۵ ساله پرتغالی که در ماه ژانويه گذشته ديده از جهان فروبست، سالمندترين فرد جهان به شمار می‌رود.

بانوی پرتغالی تنها يک ماه عنوان «پيرترين فرد جهان را داشت»، پيش از او، ادنا پارکر زن سالمند آمريکايی در پايان ماه نوامبر در ۱۱۵ سالگی درگذشت.

پيرترين مرد جهان آقای توموجی تانابه از ژاپن است که بيش از ۱۱۳ سال سن دارد.

وی در تاريخ ۱۸ سپتامبر ۱۸۹۵ متولد شده است.

بر اساس مدارک مستند و آمار منتشر شده تا کنون، رکورد مسن ترين فرد جهان از آن ژان کالمنت، بانوی فرانسوی است که دقيقا ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز عمر کرد و در چهارم اوت ۱۹۹۷ درگذشت.

وی در سال ۱۸۷۵ در شهر آرلس، واقع در جنوب فرانسه به دنيا آمده بود.
XS
SM
MD
LG