لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۳

بررسى روزنامه هاى صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد از « انتشار ليست ممنوع الصداها » خبر داده و نوشته « پخش آهنگ هاى برخى از خوانندگان و نيز برخى ترانه ها به خاطر آنچه پاره اى از دلايل خوانده مى شود در راديو جمهورى اسلامى ممنوع اعلام شده است. »

به نوشته ين روزنامه در فهرست ممنوع الصداها برخى خوانندگان به طور كلى از اينكه صدايشان در راديو پخش شود محروم شده اند و نيز پخش برخى آهنگ ها و ترانه هاى تعدادى از خوانندگان نيز ممنوع شده است.

اعتماد نوشته كه اين فهرست نام افرادى چون عليرضا افتخارى، مجيد اخشابى، عليرضا افشار، محمد اصفهانى، اسماعيل زاده، شهرام اميرى، احسان خواجه اميرى، پاك نيا، محمد خواجه اميرى، مسعود خادم، حسين زمان، كوروس سرهنگ زاده، ناصرعبداللهى، عليرضا عصار، فتحعلى اويسى، گلشن، على لهراسبى، محمد نورى، كامبيز افضلى، شاهين آرين، فريدون آسرايى، و برخى ديگر از خوانندگان به چشم مى خورد. »

ابعاد جديد تخلف دولت در جريان واگذارى ها

روزنامه تهران امروز خبرداده كه دولت در واريز درآمدهاى وصولى از محل واگذارى ‌ها شركت ها و كارخانه ها و اموال دولتى ۴۸ درصد انحراف داشته است.

به نوشته اين روزنامه « روز سه شنبه گزارش كميسيون ويژه نظارت و پيگيرى اجراى سياست‌هاى كلى اصل ۴۴ مجلس كه در صحن علنى پخش و بخشى از آن نيز قرائت شد، از انحراف ۴۸ درصدى وصولى خزانه از محل واگذارى‌ها حكايت داشت، حكايتى كه با انتشار جزئيات گزارش كميسيون ويژه نظارت و پيگيرى اجراى سياست‌هاى كلى اصل ۴۴ مجلس، چالش‌هاى جديدى را بر سر راه عملكرد دولت بلند كرد و به نوعى بر نگرانى‌هاى كارشناسان كه در سال‌هاى اخير نسبت به عملكرد دولت هشدار مى‌دادند، صحه گذاشت و با نظرات و نگرانى‌هاى چند سال اخير كارشناسان اقتصادى همسو شد. »

تهران امروز بخش هايى از گزارش كميسيون نظارتى مجلس شوراى اسلامى در مورد تخلفات گسترده دولت محمود احمدى نژاد در واگذارى اموال دولتى به بخش خصوصى را منتشر كرده كه تنها در يكى از تخلفات آن، دولت در سال ۸۷ معدن ۱۰۰۰ ميليارد تومانى انگوران را به قيمت ۱۵۰ ميليارد تومان واگذار كرده است.

اين روزنامه همچنين نوشته « در سال‌هاى اخير همواره كارشناسان اقتصادى نسبت به اجراى سياست‌هاى كلى اصل ۴۴ هشدار داده و واگذارى ‌ها به صورت اسمى را خصوصى سازى ندانسته و معتقد بودند كه واگذارى‌هاى انجام شده در سال‌هاى اخير عمدتا به واگذارى سهام منتهى شده است اما گزارش كميسيون نظارت مجلس ابعاد ديگرى از نگرانى را به نمايش گذاشت و از جمله نحوه واگذارى سهام شركت مخابرات را نيز زير سوال برده است. »

«چين هم جمهورى اسلامى را فروخت»

روزنامه جمهورى اسلامى توافق روساى جمهورى آمريكا و چين درباره نحوه مواجهه با پرونده هسته اى جمهورى اسلامى را با تيتر « چين هم ايران را به اوباما فروخت » منعكس كرده است.

اين روزنامه نوشته « باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا ديروز پس از ديدار با همتاى چينى خود در پكن، از توافق چين درباره اين كه ايران بايد نشان دهد برنامه هسته اى اش صلح آميز و شفاف است خبر داد. »

روزنامه جمهورى اسلامى سخنان رئيس جمهور آمريكا و توافق و تاكيد چين بر آن را متاثر از جديدترين گزارش آژانس بين المللى انرژى اتمى از فعاليت هاى هسته اى ايران تحليل كرده و نوشته « تاكيد بر همكارى چين و آمريكا در حالى است كه روسيه نيز روز دوشنبه اعلام كرد كه برخلاف برنامه ريزى هاى قبلى به دليل "مشكلات فنى" قادر به راه اندازى راكتور هسته اى نيروگاه بوشهر تا پايان سال جارى نيست. »

روزنامه جمهورى اسلامى روز سه شنبه نيز با اشاره به توافق روساى جمهور آمريكا و روسيه در مورد پرونده هسته اى ايران در سرمقاله اى از دولت محمود احمدى نژاد به خاطر باز كردن پاى روسيه و چين به پرونده هسته اى انتقاد كرده بود.

تلاش براى ورود هند و چين به جاى شركت هاى ايرانى در پارس جنوبى

روزنامه جام جم انتقاد مدير يكى از شركت هاى نفتى به « تلاش براى جايگزين كردن هند و چين در پارس جنوبى » را مورد توجه قرار داده است.

به نوشته اين روزنامه « مديرعامل پتروپارس با اشاره به تعويق ۲ ساله در انعقاد قرارداد فازهاى ۲۷ و ۲۸ پارس جنوبى به بهانه وجود مشكلات مالى»، گفته است « در حالى شركت هاى ايرانى آمادگى اجراى اين ۲ فاز را دارد كه شركت ملى نفت با طرفهاى چينى و هندى مذاكره مى كند. »

غلامرضا منوچهرى با تاكيد براينكه « هر يك سال تاخير در تكميل هر يك از فازهاى پارس جنوبى برابر با ۲.۵ ميليارد دلار عدم النفع است » گفته كه شركت ملى نفت با ايجاد تاخير ۲ ساله در انعقاد قرار داد با اين شركت و « بهانه كردن مشكل تامين مالى اين پروژه هر روز شاهد مذاكرات با طرفهاى چينى و هندى براى انعقاد قرارداد با آنها برگزار كرده ، در حالى كه شركتهاى ايرانى كاملا براى اجراى اين ۲ فاز پارس جنوبى آمادگى دارند. »

واكنش مجلس به مرگ مشكوك پزشك بازداشتگاه كهريزك

روزنامه آفتاب يزد گزارشى از « واكنش مجلس به مرگ مشكوك پزشك بازداشتگاه كهريزك » منتشر كرده و نوشته « مرگ مشكوك پزشك بازداشتگاه كهريزك روز سه شنبه در مجلس با واكنش‌هايى مواجه شد و برخى نمايندگان بر شفاف‌شدن و اطلاع‌رسانى در مورد اين موضوع تاكيد كردند. »

اين روزنامه از قول مسعود پزشكيان عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس نوشته كه موضوع مرگ مشكوك دكتر رامين پوراندرجانى در جلسه اين كميسيون مطرح شده است.‌
آقاى پزشكيان با اشاره به اينكه « همكلاسى دكتر پوراندرجانى در جستجــوى علت مرگ وى هست و پيگيرى ‌هايى داشته » گفته است « اين پزشك، به شكل شيفتى از سوى نيروى ‌انتظامى در بازداشتگاه كهريزك كار مى‌كرده است و ‌ از ‌پزشكى قانونى خواسته‌ايم تا با كالبدشكافى وى، علــت مــرگ این پـزشك را اعلام كند. »

‌به نوشته آفتاب يزد مجيد نصيرپور نايب رئيس كـمـیـسـیـون اجـتـمـاعـى مـجلـس نيز با اشاره به اينكه « مرگ رامین‌ پوراندرجانى پزشك بازداشتگاه كهريزك ‌مشكوك است » گفته « پزشك بازداشتگاه كهريزك از دانشجويان نخبه بوده،و اعلام ‌شده اين فرد در سن ۲۵ سالگى بر اثر سكته قلبى درگذشته است‌، ولى اين مسئله بعيد است. »

اعدام ۳ نفر در زندان اصفهان

روزنامه كيهان از اعدام ۳ نفر از جمله يك زن به اتهام حمل و نگهدارى مواد مخدر خبر داده است.

به نوشته اين اين ۳ نفر شامل دو مرد و يك زن روز دوشنبه در زندان مركزى اصفهان به اتهام « قاچاق موادمخدر » اعدام به دار آويخته شدند.

روزنامه كيهان اسامى كامل اعدام شدگان را منتشر نكرده اما از قول مسئول روابط عمومى دادگسترى اصفهان نوشته كه اعدام شدگان به اسامى وحيد و رسول و اعدامى زن به نام « بيگم » از سوى دادگاه انقلاب اسلامى اصفهان به اعدام محكوم شده بودند گه با تاييد ديوان عالى كشور روز دوشنبه در زندان مركزى اصفهان اعدام شدند.
XS
SM
MD
LG