لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۳

بررسى روزنامه هاى صبح سه شنبه ايران


روزنامه حيات نو گزارش داده كه بررسى عملكرد دولت در اجراى قانون بودجه طى سال ۸۶ حاكى از بروز ۲ هزار تخلف در اجراى قانون بودجه است.

اين روزنامه به نقل از داريوش قنبرى نماينده مجلس شوراى اسلامى نوشته « طبق گزارشات ديوان محاسبات موارد متعدد نقض قانون و بى‌توجهى به آن را از سوى دولت شاهد هستيم و در ارتباط با قانون بودجه سال ۸۶ نيز ۲۰۰۰ تخلف صورت گرفته كه بايد به آنها رسيدگى و با متخلفين برخورد شود.»

اين نماينده مجلس با تاكيد براينكه « مجلس قطعا تواناىى برخورد با تخلفات دولت را دارد و دستگاه نظارتى بايد ابزار اجراىى داشته باشد و ابزار اجرایى مجلس همان برخورد قضایی است » گفته است « هركس كه سكان‌دار قوه مجريه باشد، مجبور است كه اين قوانين را ياد بگيرد و بر آن مسلط باشداما به نظر مى‌رسد كه در حوزه اجرا هم نسبت به قوانين ناآگاهى وجود دارد. »

حيات نو همچنين از قول نماينده ايلام در مجلس درباره تخلف دولت از ساير قوانين مصوب مجلس نوشته « در بيش از ۱۶۰ مصوبه داراى اولويت زمانى كه در مجلس هفتم به تصويب رسيده بود، دولت تنها ۱۳ مورد را در زمان مصوب مجلس انجام داده و اين به معنى يك فاجعه است. »

«كاركنان روزنامه ها را از نگرانى برهانيد»

روزنامه اعتماد توقيف روزنامه « همشهرى» و تعطيلى روزنامه «خبر» كه روز يك شنبه رخ داد را مورد توجه قرار داده و نوشته « اين دو روزنامه به رغم در پيش گرفتن رويه منتقدانه در قبال دولت، جزء دايره روزنامه هاى اصولگرا به شمار مى آمدند و بستگى هاى غيرقابل انكارى به برخى چهره هاى بانفوذ در ميان اصولگرايان داشتند، اما اين بستگى ها نيز مانع از آن نبود تا رويه انتقادى شان از چشم دولت اصولگراى دهم پوشيده و پنهان بماند. »

سردبير روزنامه اعتماد نيز در يادداشتى با عنوان « كاركنان روزنامه ها را از نگرانى برهانيد » با اشاره به اينكه روزنامه نگارى يك حرفه است خطاب به مقام هاى كشور نوشته « آقايان مسوولان امر. من بارها و بارها بعد از توقيف يا تعطيلى هر روزنامه يا نشريه يى نوشته ام، راه هاى ديگر و كم هزينه ترى نيز وجود دارد روزنامه خود فى نفسه نمى تواند خطاكار باشد، اگر خطايى در آن ديديد مسوولان اين خطا را جريمه يا از كار بيكار كنيد.»

دكتر بهروز بهزادى تاكيد كرده كه «امروز نيز با صداى بلند مى گويم دو روزنامه خبر و همشهرى از كار باز ايستاده اند و بسيارى از نيروهاى اين دو روزنامه به ويژه همشهرى در نگرانى زندگى خود به سر مى برند. اين افراد را از نگرانى برهانيد. »

«بهره برداى مشروع جنسى بايد تسهيل شود»

روزنامه تهران امروز اظهار نظر جنجالى ديگرى از سوى فرمانده پليس آگاهى كشور را مورد توجه قرار داده و به نقل از وى نوشته « بهره‌بردارى مشروع جنسى بايدتسهيل شود.»

به نوشته اين روزنامه « پس از يك هفته كش و قوس درباره اجراى حدود اسلامى از رئيس پليس آگاهى نيروى انتظامى، باز هم سردار اصغر جعفرى درباره اجراى احكام و حدود اسلامى نظر جديدى دارد و توصيه كرد براى كاهش تجاوز به عنف بهره‌بردارى مشروع جنسى تسهيل شود. »

فرمانده پليس آگاهى تاكيد كرده كه « تسهيل در بهره‌بردارى مشروع جنسى كه در شرع هم پيش‌بينى شده است، باعث كاهش تجاوز به عنف مى ‌شود و راه‌حل بسيارى از مشكلات ما اجراى احكام اسلامى است.»

رييس پليس آگاهى هفته گذشته اعلام كرده بود كه نيروى انتظامى آماده اجراى حدود اسلامى از جمله قطع دست سارقان براى كاهش سرقت در كشور است.

به نوشته تهران امروز اين مقام نيروى انتظامى اوج گيرى پرونده تجاوز به عنف را سال ۸۵ اعلام ذكر كرده و گفته كه « پليس از سال ۸۵ موضوع تجاوز را در مساله تجاوز جنايى قرار داده است. »

دلارهاى نفتى هدر مى رود

روزنامه كيهان از انتقاد يك گروه حامى دولت به واردات گسترده كالا از خارج از كشور خبر داده و نوشته كه جمعيت پيشگامان انقلاب اسلامى اصفهان در نامه سرگشاده اى به محمود احمدى نژاد از واردات بى رويه اجناس خارجى به كشور انتقاد كرده است.

به نوشته كهيان در اين نامه خطاب به احمدى نژاد آمده « اگر از خيابان ها گذر فرماييد خواهيد ديد كه اجناس، خوراكى ها و كالاهاى مغازه ها وفروشگاه ها عمدتاً خارجى است و كشور ما از اجناس خوراكى ها و كالاهاى خارجى پرشده و مصرف آن به اشباع رسيده است. »

اين گروه حامى دولت در نامه خود با اشاره به اينكه بسيارى از كارگاه هاى توليدى كشور تعطيل و بقيه با درصدى از ظرفيت توليد مشغول به كارند تاكيد كرده كه « تعداد بيكاران وحشت آور است و بسيارى از رشته هاى شغلى در شأن اقتصاد سالم و ملى نيست.»

به گزارش كيهان در اين نامه با تاكيد براينكه « دلارهاى نفتى با نرخ پايين به هدر مى رود » خطاب به محمود احمدى نژاد نوشته شده « عوارض و عواقب اين وضع به هدر رفتن علم و هنر مردم و ثروت كشور و مالاً ضعف دولت و ناكامى مردم در جهت رسيدن به اهداف مقدس انقلاب اسلامى است. »


انتقاد از وزارت بهداشت براى تلفات بسيار زياد آنفلوانزا

روزنامه جمهورى اسلامى طى يادداشتى درباره تلفات انسانى ناشى از گسترش آنلوانزاى نوع آ در ايران نوشته « كار از شستن دست ها گذشته تدبيرى دگر بايد. »

اين روزنامه با اشاره به اينكه « انتشار خبر افزايش تعداد درگذشتگان ناشى از بيمارى آنفولانزاى نوع آ در ايران حكايت از فاصله قابل تامل كشور ما با ديگر كشورهاى منطقه از حيث توانايى در كنترل شيوع اين بيمارى كشنده دارد » نوشته « اينكه بيش از ۱۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را بر اثر اين بيمارى از دست داده اند موضوعى است كه هر ايرانى را متاثر و همچنين با پرسشى بزرگ روبرو مى كند. »

به نوشته اين روزنامه در حالى كه تلفات همين بيمارى در كشورى چون مصر ۹ نفر بوده ، در ميان كشورهاى منطقه بيشترين تلفات را در ايران داشته است.

روزنامه جمهورى اسلامى از مسئولان وزارت بهداشت پرسيده كه چرا در اين مدت نتوانسته اند واكسن استاندارد اين بيمارى را وارد كنند و در نهايت اين اتفاق چه زمانى خواهد افتاد و البته نوشته كه « مديران وزارت بهداشت فراموش نكنند كه مردم اكنون نيازمند اين واكسن ها هستند و پس از سپرى شدن موج بيمارى بود يا نبود اين واكسن ارزشى نخواهد داشت. »
XS
SM
MD
LG