لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۵

بررسى روزنامه هاى صبح سه شنبه ايران


روزنامه جمهورى اسلامى در سرمقاله روز سه شنبه خود با تيتر « آيا مجلس در راس امور است » ضمن يادآورى اينكه « ۱۰ آذر به مناسبت سالروز شهادت آيت الله سيد حسن مدرس با عنوان "روز مجلس" نامگذارى شده و نوشته « هرچه بر عمر مجلس شوراى اسلامى افزوده مى شود از ميزان پيروى عملى نمايندگان مجلس از سيره عملى مدرس كاسته مى شود. »

اين روزنامه با تاكيد براينكه « نماينده اى كه از روز ورود به مجلس به فكر راى آوردن در دوره بعدى است و براى آنكه مبادا صلاحيتش را رد كنند نمى تواند به وظيفه نمايندگى خود عمل كند » نوشته « امروز كسانى را مى شناسيم كه چون در زمان حضور در مجلس شوراى اسلامى حاضر نشدند طبق ميل اين و آن حرف بزنند و راى بدهند در دور بعدى از فهرست آنها حذف شدند و دستشان از كرسى نمايندگى مردم كوتاه شد و كسانى كه نمى خواهند به چنين سرنوشتى مبتلا شوند چاره كار را در فروختن استقلال خود به اين حزب و آن گروه و اين مسئول و آن صاحب قدرت مى بينند.»

روزنامه جمهورى اسلامى سخنان آيت الله خمينى مبنى براينكه « مجلس در راس اموراست » را يادآورى كرده اما نوشته « مجلسى كه نتواند در "روز مجلس" از روساى قبلى مجلس براى حضور در مراسم اين روز دعوت كند چگونه مى تواند مدعى باشد كه در راس امور است، مجلسى كه نتواند تصويب يك لايحه را به پايان برساند و مجبور شود تحت فشار دولت آنرا به بهانه هاى غيرقانونى معطل نگهدارد چگونه مى تواند مدعى باشد كه در راس امور است. »

اين روزنامه همچنين نوشته « مجلسى كه در برابر تخلفات آشكار و مكرر مسئولان اجرائى از قانون نتواند به وظيفه نظارتى خود عمل كند چگونه مى تواند مدعى باشد كه در راس امور است ، مجلسى كه نتواند گزارش جنايات كهريزك را بخواند چگونه مى تواند مدعى باشد كه در راس امور است ، مجلسى كه نتواند به حساب متخلفان در ماجراى مذاكرات ژنو و مسائل هسته اى برسد چگونه مى تواند مدعى باشد كه در راس امور است. »

روزنامه جمهورى اسلامى به نمايندگان مجلس شوراى اسلامى توصيه كرده كه « بهتر است به جاى بزرگداشت شعارى مدرس در سيره عملى مدرس مطالعه كنند و به اين واقعيت توجه كنند كه اگر به راه مدرس نروند نه مى توانند در برابر خطر استبداد داخلى بايستند و نه نفوذ استعمار خارجى. »

يازده بار اعدام براى قاتل سريالى زنان كرج

روزنامه اعتماد خبرداده كه « قاتل سريالى زنان كرج به ۱۱ بار اعدام در ملاءعام محكوم شده است.»

به نوشته اين روزنامه روز دوشنبه جلسه محاكمه قاتل سريالى زنان كرج كه ۱۰ زن را به قتل رسانده در سالن امام خمينى واقع در دادگاه كيفرى استان تهران برگزار شد و « ۱۱ بار اعدام و قصاص در ملاءعام، سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق مجازاتى است كه هيات قضات بعد از چهار ساعت محاكمه براى "اميد برک" قاتل سريالى زنان در كرج در نظر گرفت. »

اعتماد به نقل از كيفرخواست دادگاه نوشته كه اين متهم ۲۴ ساله از دى ماه ۸۵ تا تيرماه ۸۷ ده زن را به قتل رسانده و از ۱۷ ماه پيش تاكنون در بازداشت به سر مى برد در دادگاه ارتكاب اين قتل ها را پذيرفت اما تاكيد كرد كه همسرش كه وى نيز از ۱۷ ماه پيش بازداشت شده از اين قتل ها بى اطلاع بوده و خواستار تبرئه همسرش شده است.

به نوشته اين روزنامه، دادگاه همسر اين قاتل سريالى زنان را به اتهام همكارى با اميد در فروش اموال مسروقه به ۸ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محكوم كرد.

مصوبه شوراى عالى انقلاب فرهنگى درباره كنترل « نوشت افزارها »

روزنامه ايران ارگان رسمى دولت از مصوبه شوراى عالى انقلاب فرهنگى در مورد نوشت افزارهاى مورد استفاده در كشور خبر داده و نوشته « كميسيون تعليم و تربيت شوراى عالى انقلاب فرهنگى موظف شد نقاط ضعف و كمبودهاى پيش‌روى لوازم‌التحرير دانش‌آموزان را به عنوان يك الگوى فرهنگى مستمر بررسى كند. »

اين روزنامه از قول دبير اين شورا نوشته « با توجه به اينكه بيشتر نوشت‌افزارهاى موجود دانش‌آموزان در بازار، نمادهايى غير از مبانى فرهنگى، بومى و ارزش‌هاى ملى و دينى ما را تبليغ مى‌كنند ، قرار شد كميته‌اى در شوراى عالى انقلاب فرهنگى مسئول بررسى اين مسئله شود. »

روزنمه ايران نوشته كه بر همين اساس «به كميسيون تعليم و تربيت شوراى ‌عالى انقلاب فرهنگى مأموريت داده شده تا همه موضوعات مربوط به نوشت افزارهاى مورد استفاده در كشور را كه داراى « ناهنجارى فرهنگى » است مورد بررسى قرار دهد.

پرونده هسته اى صف هاى فروش سهام را سنگين كرد

روزنامه همشهرى گزارش داده كه « موضوع هسته‌اى، صف‌هاى فروش سهام را سنگين كرده است . »

به گزارش اين روزنامه پس از انتشار خبر‌هاى جديد در مورد پرونده هسته‌اى ايران « حجم صف‌هاى فروش سهام در بورس تهران افزايش يافت و خبرهاى جديد در مورد پرونده هسته‌اى كه حاكى از به توافق نرسيدن طرفين بود، باعث نزول ارزش سهام در بورس تهران و ترغيب سهامداران براى فروش سهام شد. »

همشهرى نوشته كه « در مبادلات ۹ آذر تقريبا هيچ شركتى با تقاضاى مؤثرى براى خريد سهام روبه‌رو نبود ، صف‌هاى فروش سهام به نحو بى ‌سابقه‌اى در طول چند ماه گذشته ، افزايش يافت و حجم تقاضا براى فروش سهام شركت‌هاى بورس به مرز ۱۰۰ ميليون سهم رسيد. »

دو تجمع صنفى اعتراضى در شيراز و تهران

روزنامه تهران امروز از تجمع كارگران كارخانه صنايع مخابراتى راه دور ايران خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه « جمعى از كارگران كارخانه صنايع مخابراتى راه دور ايران صبح دوشنبه به منظور پيگيرى خواسته‌‌هاى خود براى چندمين بار در مقابل استاندارى فارس تجمع، كرده و اعلام كردند كه هدف از اين تجمع پيگيرى ۱۱ ماه مطالبات معوقه و مشخص شدن وضع كارخانه است.

تهران امروز همچنين نوشته جمعى از پرورش‌دهندگان ميگو با تجمع مقابل ساختمان شيشه‌اى وزارت جهاد كشاورزى، اجرايى شدن مصوبه هيات دولت در استان هرمزگان را خواستار شدند.

رئيس اتحاديه آبزيان خوزستان دليل تجمع پرورش‌دهندگان را اجرايى نشدن مصوبه هيئت دولت در سفر استانى محمود احمدى نژاد به هرمزگان ذكر كرده است.
XS
SM
MD
LG