لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۰

روزنامه هاى صبح شنبه ايران


روزنامه جام جم از پيشنهاد وزير نيرو براى « افزايش ۴ برابرى قيمت برق در سال آينده » خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه مجيد نامجو ، وزير نيرو ، در پاسخ به اين ‌كه گفته مى‌شود قيمت هر كيلووات ساعت برق در سال نخست اجراى قانون هدفمند كردن يارانه‌ها ۴۵ تومان خواهد شد، گفته « درست است، اين قيمت همان قيمت تمام شده تبديل انرژى است و اين ۴۵ تومان براى سال اول مناسب است و به نظر من، اگر دولت بپذيرد كه صنعت برق در سال اول، قيمت تبديل انرژى را دريافت كند و قيمت سوخت را به همان شكل يارانه‌اى در اختيار نيروگاه‌هاى وزارت نيرو قرار دهد، نقطه مناسبى است.»

روزنامه جام جم با اشاره به اينكه « يك محاسبه ساده نشان مى‌دهد در صورت عملى شدن اين پيشنهاد، قيمت برق در سال آينده ۴ برابر خواهد شد » نوشته « طبق اين پيشنهاد قيمت هر كيلووات ساعت براى مشتركان از ۱۱ تومان به ۴۵ تومان افزايش خواهد يافت و به عبارت ساده‌تر مشتركى كه در سال جارى به طور متوسط براى هر قبض برق حدود ۱۰ هزار تومان پرداخت مى‌كرد، سال آينده بايد براى هر قبض ۴۰ هزار تومان پرداخت كند. »

«درگيرى با ايران منطقه را براى امريكا نا امن مى كند»

روزنامه تهران امروز اظهارات حسن فيروز‌آبادى رئيس ستاد كل نيروهاى مسلح را منتشر كرده و به نقل از وى نوشته « فرماندهان نيروهاى آمريكايى در منطقه با وجودى كه بارها گفته‌اند درگيرى نظامى با ايران به‌شدت خطرناك است و كل منطقه را براى آمريكا ناامن مى‌كند، بازهم حرف‌هاى حساب نشده‌اى درباره مراكز صلح‌آميز سوخت هسته‌اى ايران مى‌زنند. »

حسن فيروزآبادى با اين گفته كه « يك فرمانده نظامى پيش از اينكه پيرامون موضوعات خطرناك و حساس ابرازنظر كند بايد مشورت با ستاد تخصصى‌اش را در دستور كار قرار دهد » ادامه داده « ممكن است گاهى حرف‌هاى سياسيون هزينه چندانى نداشته باشد ولى از نظاميان انتظار اظهارنظر احساسى و سخنان نسنجيده نمى‌رود. »

وى چندى قبل نيز طى اظهاراتى از باراك اوباما رييس جمهور امريكا خواست تا از فرصت هاى مثبت در ايران استفاده كند.

دو خبر از بازداشت شدگان

روزنامه اعتماد از ملاقات خانواده ساسان آقايى با اين روزنامه نگار بازداشت شده خبر داده است.

به نوشته اين روزناتمه ساسان آقايى از روحيه خوبى برخوردار بوده و از احتمال برگزارى دادگاه خود طى ۱۰ روز آينده خبر داده است و در حالى است كه وكيل وى تاكنون موفق به خواندن پرونده و ملاقات با موكلش نشده است.

روزنامه اعتماد همچنين خبر داده كه «مهدى اقبال» قارى قرآن و دعاى كميل حسينيه دارالزهرا و از اعضاى جبهه مشاركت از سوى شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به هفت سال حبس محكوم شده است.

اين روزنامه نوشته كه آقاى اقبال كه از اوايل آبان ماه دستگير شد در حالى به هفت سال زندان محكوم شد كه در دادگاه از وكيل برخوردار نبود و حاضر به دفاع از خود نشد.

آلاينده سمى آزبست هواى تهران ۵۰ برابر شهرهاى اروپا

روزنامه همشهرى خبر داده كه آلاينده سمى ، بسيار خطرناك و سرطان‌زاى آزبست در هواى شهر تهران ۲۰ تا ۵۰ برابر شهرهاى اروپا است.

به نوشته اين روزنامه يوسف رشيدى مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواى تهران با اعلام چنين خبری گفته است « با توجه به اينكه اندازه‌گيرى از تمام آلاينده‌هاى احتمالى موجود در هواى تهران در دستور كار است، نمونه‌گيرى‌هايى در مورد آلاينده سمى آزبست نيز صورت گرفته كه در نخستين نمونه‌گيرى از اين آلاينده سمى چنين آلودگى در هواى تهران مشاهده شده و اين در حالى است كه براساس استانداردها در فضاى آزاد به‌هيچ‌وجه نبايد آلاينده سمى آزبست وجود داشته باشد. »

روزنامه همشهرى از قول اين مقام مسئول نوشته « وجود اين آلاينده در هوا مى‌تواند سبب بروز سرطان ريه شود و سلامتى شهروندان را با خطر مواجه كند، در واقع كسانى كه در مدت طولانى در معرض آزبست باشند احتمال ابتلاى آنها به سرطان ريه بسيار زياد است و به همين دليل اميدواريم ميزان اين آلاينده سمى در هواى تهران در نمونه‌گيرى‌هاى بعدى زياد نباشد. »
XS
SM
MD
LG