لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۱

روزنامه‌هاى یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸


روزنامه جمهورى اسلامى از قرار گرفتن «تحقيق و تفحص از بازداشتگاه‌ها» در دستور كار مجلس شوراى اسلامى خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در جلسات علنى هفته جارى به دو تقاضاى تحقيق و تفحص از وضعيت بازداشتگاه هاى كشور و همچنين طرح ديگرى را در مورد تحقيق از عملكرد سازمان تامين اجتماعى و سازمان بازنشستگى كشور رسيدگى مى كنند.

روزنامه جمهورى اسلامى يادآورى كرده كه مجلس براساس گزارشى از كميسيون قضايى و حقوقى مبنى بر تصويب تقاضاى تحقيق و تفحص مصطفى كواكبيان نماينده سمنان از وضعيت بازداشتگاه هاى كشور در مورد تحقيق و تفحص از بازداشتگاه ها تصميم خواهد كرد.

تحقيق و تفحص از بازداشتگاه پيشتر يك بار در مجلس ششم كه اكثريت آن با اصلاح طلبان بود و منجر به كشف تعدادى بازداشتگاه غير قانونى و خارج از نظارت سازمان زندان ها شد اما با پايان عمر مجلس ششم، على اكبر موسوى خويئنى نماينده وقت مجلس كه رياست تحقيق و تفحص از بازداشتگاه ها را بر عهده داشت خود بازداشت و ماه ها در زندان انفرادى نگهدارى شد.

امسال نيز پس از انتشار گزارش هايى از شكنجه و تجاوز به زندانيان سياسى از سوى مهدى كروبى، كميته ويژه مجلس هشتم در گزارشى از سرنوشت بازداشت شدگان پس از انتخابات كشته شدن محمد كامرانى، امير جوادى فر و محسن روح الامينى سه نفر از بازداشت شدگان پس از انتخابات در بازداشتگاه كهريزك را تائيد كرد.

افزايش تخلفات مالى دولت در بخش نفت

روزنامه جام جم به نقل از رئيس ديوان محاسبات از تخلفات گسترده دولت محمود احمدى نژاد در بخش نفت خبر داده است.

رحمانى فضلى طى گفت و گويى با اين روزنامه با اشاره به اينكه «در دولت آقاى احمدى‌نژاد در حوزه نفت تخلفات زيادى به صورت موردى داشته‌ايم كه بيشتر آن در مورد واردات فرآورده نفتى بوده » گفته كه « در سال قبل دولت بخش عظيمى از واردات فرآورده را بدون اين كه مجوز از مجلس داشته باشد با معاوضه نفت انجام داد و امسال هم باز هم اين اتفاق افتاد و از وزير هم سوال شد كه البته پاسخى در اين مورد ارائه نشد. »

به گفته رئيس ديوان محاسبات در « ابتداى ۶ ماهه اول سال ۸۸ هم نيز حدود ۳ ميليارد دلار معاوضه نفت خام براى واردات بنزين صورت گرفت كه طبق قانون بودجه اجازه اين كار وجود نداشته اما دولت براى سال ۸۸ فرصت دارد و مى‌تواند به مجلس مراجعه كند و مجوز بگيرد. »

وى همچنين از تداوم تخلفات مقام هاى دولتى خبر داده و تاكيد كرده كه « تفريغ بودجه سنواتى كه به عهده ديوان است نشان مى‌دهد اين كار اثر چندانى نداشته و آمار نشان مى‌دهد تخلفات كم نشده و سالانه حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مورد پرونده داريم و مى‌بينيم اين تعداد پرونده كم نشده، پس تاثير آنچنانى نداشته است. »

عبدالرضا رحمانى فضلى در مورد آرا و احكام صادرى از سوى دادستانى ديوان محاسبات صادره در قبال تخلافات مالى مقام هاى دولتى نيز به روزنامه جام جم گفته « معمولا راى مخفى نيست و آشكار است، اما چون راى در مورد مديران كشور است ما از اعلام عمومى موضوع پرهيز مى‌كنيم. »

دخالت اطرافيان احمدى نژاد در وزارت نفت

روزنامه رسالت گزارش داده كه دخالت هاى برخى اطرافيان محمود احمدى نژاد باعث بروز مشكلاتى در مديريت وزارت نفت شده است. به نوشته اين روزنامه در پى انتصاب على احمدى وزير سابق آموزش و پرورش به سمت رئيس شركت سرمايه گذارى اين وزارتخانه، فشارهاى فراوانى از سوى برخى اطرافيان رئيس جمهور به وزير نفت وارد شده كه وى اين انتصاب را لغو نمايد اما وزير نفت در پاسخ به معترضين از اقدام خود دفاع كرده و تصريح نموده كه احمدى بايد به كار خود ادامه دهد.

رسالت در عين حال نوشته كه برخى از اطرافيان محمود احمدى نژاد « كه وزير نفت را به خاطر يك انتصاب در فشار قرار داده اند ليستى از افراد غيرمتخصص با حوزه نفت به وزير معرفى كرده اند كه ميركاظمى هم با واگذارى مسئوليت به افراد غيرمتخصص مخالفت كرده است. »

همزمان روزنامه جمهورى اسلامى از يك انتصاب فاميلى ديگر در دولت خبر داده و نوشته مهدى خورشيدى داماد آقاى احمدى نژاد به سمت « مشاور نهاد و دبير شوراى مشاورين رئيس جمهور » منصوب شده است.

ابطال آزمون دستيارى يك روز بعد از برگزارى

روزنامه همشهرى خبر داد كه « آزمون دستيارى پزشكى يك روز پس از برگزارى ، باطل اعلام شده است. »

به نوشته اين روزنامه وزارت بهداشت در اطلاعيه‌اى كه منتشر كرد افزود «در بررسى اعتراضات و شكايات برخى از داوطلبان پس از برگزارى آزمون و وارد دانستن برخى از آنها، به دستور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكى سى و هفتمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصى ابطال شد.. »

على عباس پور تهرانى رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در اين باره گفته كه پس از برگزارى آزمون دستيارى، از لو رفتن سوالات مطلع شده است و تاكيد كرده كه « با ابطال آزمون دستيارى پزشكى حق داوطلبان از بين نمى‌رود. »
XS
SM
MD
LG