لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۹

روزنامه‌های شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸


روزنامه تهران امروز از ملاقات رئيس ستاد انتخاباتى و دو مشاور بازداشت شده ميرحسين موسوى با خانواده‌هايشان پس از هفته ها بازداشت خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه قربان بهزاديان نژاد، عليرضا بهشتى شيرازى و على عرب مازار سه مشاور ارشد ميرحسين موسوى هستند كه پنجشنبه گذشته و براى اولين بار پس از بازداشت‌شان در ۷ دى ماه صورت گرفته است.

تهران امروز نوشته قربان بهزاديان نژاد در زمان انتخابات رياست ستاد انتخاباتى مهندس موسوى را بر عهده داشت و سيدعليرضا‌‌ بهشتى شيرازى نيز در زمان انتخابات سردبير روزنامه كلمه سبز به مديريت ميرحسين موسوى بود و در زمان نخست وزيرى موسوى نيز دبيرى هيئت دولت را بر عهده داشت.

اين روزنامه همچنين نوشته على عرب مازار نيز از اساتيد دانشگاه علامه طباطبايى است كه ۷ دى ماه در تهران بازداشت شد.

نوع جديد صدور حكم زندان عليه يك وكيل

روزنامه كيهان از محكوميت وكيل مدافع بهنود شجاعى به يك سال زندان به اتهام مصاحبه با رسانه اى در خارج از ايران خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه محمد اوليايى فرد وكيل بهنود شجاعى نوجوانى كه در مهرماه گذشته اعدام شد از سوى شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به خاطر مصاحبه در مورد اعدام اين نوجوان با رسانه اى در خارج از كشور به تبليغ عليه نظام متهم شده و براى وى حكم يك سال زندان صادر شده است.

كيهان به نقل از وكيل آقاى اوليايى فرد نوشته « راى صادره از سوى دادگاه بدوى به هيچ يك از سه وكيل مدافع اين پرونده ابلاغ نشده است » اما «زمانى كه آقاى اوليايى فرد براى پيگيرى پرونده يكى از موكلانش به دادگاه انقلاب مراجعه كرده بود در آن جا دستگير و به زندان متقل شده است».

ماموريت وزير علوم از طرف نظام براى برخورد با دانشگاهيان منتقد

روزنامه همشهرى اظهارات وزير علوم تحقيقات و فن آورى عليه دانشگاهيان و دانشجويان منتقد را مورد توجه قرار داده و به نقل از وى نوشته « نمى‌گذاريم سكولاريسم در دانشگاه‌ها ترويج يابد. »

به نوشته اين روزنامه كامران دانشجو وزير علوم دولت احمدى نژاد با تاكيد براينكه « من از طرف نظام جمهورى اسلامى مأموريت دارم، بنابراين به هيچ عنوان اجازه ضديت با نظام را در داخل دانشگاه‌ها نخواهم داد » گفته « از اين پس استادى را كه دغدغه دين نداشته باشد نيز جذب نمى‌كنيم. »

وى همچنين گفته كه از اين پس « فعاليت‌هاى دانشجويى بايد در چارچوب نظام انجام شود » و تاكيد كرده كه به هيچ عنوان اجازه نمى‌دهم سكولاريسم و ضديت با نظام جمهورى اسلامى در دانشگاه‌ها ترويج يابد و اگر رؤساى دانشگاه‌ها اجازه ترويج اين مسائل را در دانشگاه‌ها بدهند، با آنان برخورد مى‌كنم. »

اعدام يك نفر در ملاء عام به اتهام قاچاق

روزنامه آفتاب يزد از اعدام يك نفر در ملاء عام در اهواز خبر داده است.

اين روزنامه اين اعدامى را با حرف اختصارى «س» معرفى كرده و اتهام وى را قاچاق مواد مخدر عنوان كرده و نوشته حكم اعدام وى « با توجه به اصل فوريت اجراى احكام كيفرى و در راستاى مبارزه قاطع با مجرمان، پس از طى مراحل قانونى و شرعى، اجرايى شد. »

به نوشته آفتاب يزد اين محكوم به اعدام روز پنج شنبه در «كوى رمضان اهواز » به اجرا درآمد و وى به دار آويخته شد.

« ملاقات به منظور آمادگى براى جنگ احتمالى »

روزنامه جام جم تحليلى از نشست سه‌جانبه چندى پيش روساى دولت هاى ايران و سوريه به اتفاق سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان منتشر كرده و آن را « يك ملاقات براى آمادگى جنگى و طرح برنامه‌هاى آينده و تعيين نقش‌ها در حالت حدوث هرگونه تهاجم» ازسوى اسرائيل به هريك از طرفين توصيف كرده است.

اين روزنامه نوشته « زمان اين ملاقات و روشى كه در پيش گرفته شد و كنفرانس مطبوعاتى پس از آن، همه و همه حاكى از آن بود كه اين هم‌پيمانى استراتژيك در حال رفتن به سوى يك جبهه‌بندى جديد است كه در نقطه مقابل محور آمريكا – اسرائيل و هركس را كه به آن بپيوندد به ويژه در صورت وقوع يك جنگ قرار مى‌گيرد. »

جام جم نوشته كه محمود احمدى‌نژاد پيش از اين احتمال جنگ را مطرح كرده بود و سيدحسن نصرالله نيز گفته كه در صورت وقوع چنين جنگى، تل‌آويو و نيروگاه‌هاى اسرائيل را هدف قرار خواهد داد.

جام جم نوشته « منطقه خاورميانه در حال حاضر در برابر يك مرحله جديد قرار گرفته است كه شبيه به دوران پيش از جنگ با عراق است و مثل همان دوران برخى در سنگر آمريكا و برخى در سنگر مقابل آن قرار خواهند گرفت. »
XS
SM
MD
LG