لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۱

روزنامه‌هاى دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸


روزنامه آفتاب يزد گزارش داده كه هاشمى رفسنجانى از دانشجويان به عنوان « قشر بسيار بزرگ و ارزشمند جامعه » نام برده و گفته « آن ها بايد تلاش كنند و اگر ‌اشكالى مى بينند آن را مطرح كنند و اگر مايل به انجام اصلاحاتى هستند بايد منطقى مطرح كنند. »

رئيس مجلس خبرگان با تاكيد براينكه من هرگز از ‌ دانشجويان « نمى ‌خواهم ساكت باشند بلكه بايد حرفشان را بزنند » گفته « ولى ما بايد به‌گونه‌اى صحبت كنيم كه دشمنان خارجى و ‌استكبار سوء‌استفاده نكنند، يا بهانه‌اى به دست كسانى كه در داخل هستند و ‌مى ‌خواهند فضا را امنيتى كنند، ندهيم. »

روزنامه آفتاب يزد همچنين انتقاد اكبر هاشمى رفسنجانى از صدا و سيماى جمهورى اسلامى را مورد توجه قرار داده و به نقل از وى نوشته « اين نقطه ضعف صدا و سيماست اگرخداى نكرده "باندى"شود و براى يك ‌باند بخواهد كار كند، در اين صورت اعتماد مردم را از خود سلب مى‌كند. »

به نوشته اين روزنامه رئيس مجلس خبرگان ضمن انتقاد از قرار گرفتن صدا و سيما در خدمت يك باند خاص گفته كه با چنين روشى صدا و سيما « اگرچه در يك بخشى از جامعه ممكن ‌است طرفدارانى پيدا كند.» اما « اين عملكرد، رسالت صدا و سيمايى كه اصل اسمش رسانه ملى است ، نيست. »

دولت، مركز پژوهش هاى مجلس را هم به ارتباط با ضد انقلاب متهم كرد

روزنامه جام جم از انتقاد شديد دولت از مركز پژوهش‌هاى مجلس خبر داده و نوشته دولت « با انتشار گزارشى به انتقاد شديد از گزارش‌هاى مركز پژوهش‌هاى مجلس پرداخت و اين گزارش‌ها را ابزارى ژورناليستى براى هجمه تبليغاتى به دولت دانست. »

به نوشته اين روزنامه دولت محمود احمدى نژاد همچنين با اين ادعا كه مركز پژوهش‌هاى مجلس در روزها و هفته‌هاى اخير در « ده‌ها گزارش عليه لايحه بودجه ۱۳۸۹ منتشر كرده و نام آنها را گزارش كارشناسى گذاشته » اين مركز تحقيقاتى وابسته به مجلس را به ارتباط با ضد انقلاب متهم كرده و مدعى شد كه گزارش‌هاى مركز پژوهش هاى مجلس شوراى اسلامى « صرفا براى جريان‌سازى عليه دولت و ايجاد خوراك تبليغاتى براى رسانه‌هاى خارجى ضدانقلاب و همين‌طور برخى محافل داخلى مخالف دولت تهيه مى‌شود. »

روزنامه جام جم با اشاره به اينكه گزارش هاى مركز پژوهش هاى مجلس درباره وضعيت اقتصادى كشور و بحران تورم ناشى از اجراى سياست هاى اقتصادى دولت علت اصلى حمله دولت محمود احمدى نژاد به مركز تحقيقاتى مجلس است نوشته « آخرين گزارش مركز پژوهش‌هاى مجلس نيز كه يازدهم اسفندماه انتشار يافت، درباره نتايج ناشى از تورم هدفمندى يارانه‌ها بود كه در آن پيش‌بينى كرده بود چنانچه دولت بخواهد از محل اجراى هدفمندسازى يارانه‌ها در سال آينده ۴۰ هزار ميليارد تومان درآمد كسب كند، ۶۸ درصد به ميزان تورم موجود اضافه خواهد شد. »

رياست مركز پژوهش هاى مجلس در حال حاضر با احمد توكلى نماينده نزديك به جناح حاكم اما منتقد سياست هاى اقتصادى محمود احمدى نژاد است.

حذف منتقدان و مخالفان از پست هاى مديريتى

روزنامه تهران امروز خبر داده كه يكى از اعضاى شوراى مركزى موتلفه اسلامى خواستار حذف همه منتقدان و مخالفان از « پست هاى مديريتى و حساس » شده است.

اين روزنامه در ادامه توصيف جديد حميدرضا ترقى از مخالفان را نيز به نقل از وى منتشر كرده و نوشته « بعضى‌ها به سرعت رنگ عوض كرده و تغيير چهره مى‌دهند و تلاش مى‌كنند متناسب با هر دولتى خود را تنظيم نموده و صرفا به حفظ خود فكر كنند؛ بايد در مورد اين نيروها هم فكر شود و به‌جاى آنها نيروهاى كارآمد و معتقد به كار گمارد. »

وى نيروهاى كار آمد را كسانى معرفى كرده كه « سرلوحه كار خود را تبعيت از فرامين رهبرى و خدمت » قرار داده اند.

حمله كيهان به جعفر پناهى و عباس كيارستمى

روزنامه كيهان چند هفته پس از بازداشت جعفر پناهى و به دنبال درخواست عباس كيارستمى براى آزادى وى ، فيلمسازان و سينماى مستقل ايران را مورد حمله قرار داده است.

اين روزنامه با اشاره به اينكه اخيراً نامه اى در برخى نشريات و سايت هاى خبرى از عباس كيارستمى انتشار يافت كه گويا ايشان به بازداشت جعفر پناهى اعتراض كرده ، جعفر پناهى را به خاطر ساخت فيلم هاى انتقادى از شرايط كشور متهم كرده و نوشته « عملكردى بر ضد قانون انجام داده يعنى مرتكب جرم شده است. »

روزنامه كيهان در يادداشت خود كه با عنوان « آقاى كيارستمى؛ كدام سينماى مستقل؟!» همچنين جعفر پناهى خالق فيلم هايى چون « دايره ، بادكنك سفيد ، طلاى سرخ ، و آفسايد » را كه جوايز معتبرى از جشنواره هاى جهانى فيلم كن ، برلين ، ونيز را به خود اختصاص داده ، به « سياه نمايى » متهم كرده است.
XS
SM
MD
LG