لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۱

روزنامه‌هاى چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹


روزنامه رسالت با استقبال از انتصاب محمدباقر ذوالقدر فرمانده بلندپايه سپاه پاسداران به معاونت قوه قضائيه ، خواستار به كار گرفتن هرچه سريعتر قوه قهريه بر عليه معترضان پس از انتخابات و البته اين بار در پوشش « گشت هاى ارشاد » شده است.

اين روزنامه نوشته كه روز سه شنبه صادق آملى لاريجانى رييس قوه قضائيه با صدور حكمى سرتيپ پاسدار ذوالقدر را به عنوان « معاون حفاظت اجتماعى وپيشگيرى ازوقوع جرم» خود منصوب كرده است.

روزنامه رسالت همزمان با انتصاب اين فرمانده سپاه به معاونت حفاظت اجتماعى قوه قضائيه با انتشار يادداشتى خواستار راه اندازى مجدد و هرچه سريعتر « گشت هاى ارشاد » شده و نوشته « معاندان كه هرگز جمهورى اسلامى را برنتافتند و از هيچ نوع مخالفتى بر عليه نظام اسلامى ابايى ندارند ، جز با نيروى قهريه امكان برخورد با آن ها وجود ندارد.»

اين روزنامه در عين حال به پيشينه اجراى طرح امنيت اجتماعى از سوى نيروى انتظامى و با دستور محمود احمدى نژاد از سال ۸۴ اشاره و ادعا كرده كه « پس از شكست معترضان پس از انتخابات » آن ها « فعاليت هايشان را در جبهه امنيت اجتماعى » متمركز كرده اند و به همين دليل « ضرورى است طرح ارتقاى امنيت اجتماعى در جميع جهات و به طور همزمان اجراء شود و تمام دست اندركاران فرهنگى وظايف خودشان را همزمان با اجراى ماموريت نيروى انتظامى به خوبى انجام دهند. »

رسالت بر استفاده از قوه قهريه در دور جديد طرح امنيت اجتماعى تاكيد كرده و نوشته « اينكه كسانى فكر كنند بدون استفاده از نيروى قهريه مى توانند از طريق صرف ارشادات فرهنگى اين معضلات اجتماعى را ساماندهى كنند اشتباه است. »

ضربه مهلك به پيكر شهردارى ها از سوى دولت

روزنامه همشهرى از هشدار نسبت به آسيب شديد شهردارى ها از اجراى قانون حذف يارانه‌ها خبر داده و به نقل از رئيس شوراى شهر تهران نوشته « حذف سهم شهردارى‌ها از ناحيه هدفمند كردن يارانه‌ها، ضربه مهلكى به پيكر شهرداريى هاى كشور وارد خواهد ساخت. »

به نوشته اين روزنامه روز ۳۱ فروردين مهدى چمران رئيس شوراى عالى استان‌ها پيش از اتمام جلسه علنى اين شورا ز همه حاضرين در اين جلسه به‌ويژه خبرنگاران خواست تا منعكس‌كننده اظهارات وى در باره خطراتى باشند كه شهردارى‌هاى كشور را از ناحيه هدفمند كردن يارانه‌ها‌ تهديد مى‌كند.

همشهرى از قول آقاى چمران نوشته « با درنظر گرفتن اينكه مجلس با رقم پيشنهادى دولت از ناحيه هدفمند‌كردن يارانه‌ها موافقت نكرده دولت تصميم گرفته رقمى كه قرار بود براى جبران هزينه‌هاى تحميلى از ناحيه اين قانون به شهردارى‌ها اختصاص دهد را حذف كند و اين درحالى است كه برخى شهردارى ها هم‌اكنون نيز توان پرداخت حقوق كارمندان و رفتگران خود را ندارند، چه برسد به اجراى اين قانون! »

سالانه ۲۰۰ هزار كارگر در ايران بيكار مى شوند

روزنامه تهران امروز از قول دبيركل خانه كارگر در آستانه روز كارگر خبر از « تشديد بحران بيكارى » داده است.

به نوشته اين روزنامه عليرضا محجوب، دبيركل خانه كارگر، در نشستى خبرى با انتقاد به وضع موجود اشتغال كشور عنوان كرد كه « سالانه ۲۰۰ هزار كارگر بيكار مى‌شوند كه با اجراى طرح هدفمندسازى يارانه‌ها اين وضع تشديد خواهد شد. »

آقاى محجوب با تاكيد براينكه « شك نكنيد كه به طور متوسط سالانه ۵۰۰ واحد بزرگ و متوسط در كشور بحران‌زا هستند » گفته كه « حتى وزير سابق كار هم ابتداى كارش مى‌گفت اين رقم درست نيست اما در پايان كار فهميد كه اين ميزان از اين رقم هم بيشتر است و هم اكنون نيز در برخى از جلسات كه ما شركت مى كنيم اين ميزان را بالاى هزار واحد اعلام مى‌كنند. »

دبيركل خانه كارگر گفت در حال حاضر بحران مالى ۲ هزار واحد توليدى كشور مسجل است.

اخبار متناقض از انفجار در ايلام

روزنامه خراسان اخبار متناقض درباره انفجار روز سه شنبه در ايلام را مورد توجه قرار داده و نوشته « انفجار خودرو ۲ كشته و ۱۳ زخمى » در اين شهر برجا گذاشته است.

اين روزنامه به نقل از مقام هاى نيروى انتظامى علت انفجار در ايلام را « كپسول گاز يك تاكسى» معرفى كرده و نوشته « در اين حادثه كه در خيابان فردوسى شهر ايلام به وقوع پيوست، نصب غيرمجاز كپسول گاز بر روى يك دستگاه خودرو تاكسى به علت نقص فنى و غيراستاندارد بودن با انفجار كپسول گاز و با حريق خودرو همراه بود. »

روزنامه خراسان كشته شدگان را يك پدر و دختر معرفى كرده و به نقل از فرماندار ايلام نوشته « نيروهاى نظامى و انتظامى در حال بررسى موضوع هستند اما در اين حادثه دو نفر كشته و ۱۳ نفر زخمى شده اند. »

اين روزنامه همزمان از قول محمدباقر محمدى مدير عامل جمعيت هلال احمر ايلام اعلام نيروى انتظامى در مورد انفجار كپسول گاز در اين تاكسى را رد كرده و نوشته « هيچ نشانه اى از اين كه اين خودرو سوارى گازسوز بوده وجود ندارد و علت انفجار نيز بايد از طريق منابع امنيتى اعلام شود.»
XS
SM
MD
LG