لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۴

و اینک... پوتین در کسوت نقاش


در حالی که در روزهای گذشته مذاکرات ميان روسيه و اوکرائين بر سر بحران گاز، بار ديگر نام ولاديمير پوتين را به سرتيتر روزنامه ها و رسانه های جهان کشاند، تابلويی از وی، به قيمت ۳۷ ميليون روبل (نزديک به ۸۶۰ هزار يورو) به حراج گذاشته شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان اين تابلوی رئيس جمهوری سابق و نخست وزير کنونی روسيه که نخستين نقاشی او به شمار می رود، نمايی از يک پنجره است.

پوتين ۵۶ ساله برای تابلوی خود نام «نقش» را برگزيده و در آن از رنگ های سرد استفاده کرده است.

اين نقاشی از طبيعت بی‌جان در نمايشگاهی در شهر سن پترزبورگ، محل تولد ولاديمير پوتين، در ميان ۲۸ تابلوی ديگر به نمايش گذاشته شد.

تابلوی پوتین


با وجود بحران اقتصادی و رکود قيمت ها در بازارهای هنری دست اندرکاران اين نمايشگاه چنين قيمت بالايی برای اين تابلو در نظر گرفته اند.

والنتينا ماتوينکو، فرماندار سن پترزبورگ در اين باره می گويد: «ولاديمير ولاديميروويچ [پوتین]‌ تابلوی عالی و موفقيت آميزی را کشيده، عليرغم اين که به عنوان هنرمند، تازه شروع به کار کرده است.»

پوتين که در سرزمين خود، گروهی او را به عنوان «پيشوای ملی» و رهبر ستايش برانگيز کرملين می شناسند، چهره های مختلفی را تا کنون از خود نشان داده است.

او پيش از اين در لباس ورزشکار جودو، خلبان هواپيمای جنگی، شکارچی و ماهيگير ظاهر شده است.

با انتشار خبر حراج تابلوی گران قيمت پوتين، رسانه های روسيه تصاويری نيز از وی منتشر کرده اند که در آن‌ها وی با قلم مو و صفحه رنگ در دست، در برابر سه پايه نقاشی نشسته است.

ولاديمير پوتين که از ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۲ میلادی، مامور سازمان امنيتی شوروی، کا گ ب، بود، در تابستان ۱۹۹۹ از سوی بوريس يليتسين، نخستين رئيس جمهوری روسيه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، به عنوان نخست وزير برگزيده شد.

پوتين در ۲۶ مارس ۲۰۰۰ میلادی به عنوان، دومين رئيس جمهوری روسيه انتخاب شد و تا سال ۲۰۰۸ نیز در این مقام باقی ماند.

در اين مدت علاوه بر دو درگيری نظامی در چچن و رويارويی شديد با استقلال طلبان اين بخش از روسيه، فشارهای پی در پی بر روزنامه نگاران و مطبوعات روسيه نيز موجب شد تا نهادهای بين المللی مدافع حقوق بشر از پوتين و رويکردهای وی انتقاد کند.

ولاديمير پوتين از ماه مه سال ۲۰۰۸ ، مقام نخست وزيری دولت ديميتری مددوف در روسيه را به عهده دارد و از سال گذشته ميلادی تا کنون رهبری حزب «روسيه متحد» را نیز در دست گرفته است.

اين حزب، دو سوم کرسی های پارلمان روسيه را در اختيار دارد.

XS
SM
MD
LG