لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۵۴

انتقاد رئیس کمیسیون قضایی مجلس از شناسایی نشدن عوامل اسیدپاشی اصفهان


اللهیار ملکشاهی
اللهیار ملکشاهی

اللهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس ایران از پلیس این کشور خواسته است با «پشتکار بیشتری» موضوع اسیدپاشی در اصفهان را دنبال کند و ابراز تاسف کرده است که به دلیل شناسایی نشدن «عاملان» این حملات گروهی دست به انجام اسیدپاشی‌های دیگری زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ایران، دهم آذر ماه، گفته است موضوع «اسیدپاشی‌های اخیر» باعث شده تا «ناامنی روانی» در ایران ایجاد شود. و «ایجاد ناامنی روانی بین افراد جامعه کم‌ترین آسیبی است که بر کشور تحمیل شده است».

او تاکید کرده است که افکار عمومی «به شدت منتظر اطلاع‌رسانی» است.

آقای ملکشاهی می‌گوید «اکنون ذهنیت ناامنی در مردم به وجود آمده که باید این اظهار نگرانی برطرف شود و تنها راه آن نیز شناسایی سریع متخلفان است که باید نیروی انتظامی با پشتکار بیشتری این موضوع را دنبال کند.»

این گفته‌ها دو روز پس از آن بیان می‌شود که موضوع حمله با اسید در تهران به مدیر یک بیمارستان، خبرساز شد.

هر چند در این مورد، با فاصله کمی پس از اسیدپاشی، پلیس تهران از «دستگیری دو عامل» در این موضوع خبر داد.

با این همه موضوع اسیدپاشی‌ها به گروهی از زنان در اصفهان هنوز فرجامی نیافته است و خبری از دستگیری عامل یا عوامل آن نیز منتشر نشده است.

وزیر کشور ایران در پایان آبان ماه گفته بود نیروهای امنیتی به «سرنخ‌هایی» در این مورد دست یافته‌اند.

یک روز پیش از او استاندار اصفهان گفته بود تا زمان دستگیری «فرد اصلی» نمی‌توان دلیل اسیدپاشی‌های اصفهان را «با قطعیت» تشخیص داد.

از زمان انتشار اخبار مربوط به اسیدپاشی بر زنان در اصفهان بیش از یک ماه می‌گذرد.

بازتاب خبرها و بالا گرفتن شایعات و شنیده‌ها در مورد ارتباط این موضوع با مسئله «امر به معروف و نهی از منکر» سبب شد تا مقام‌های جمهوری اسلامی خود به آن واکنش نشان داده و بگویند به موضوع «امر به معروف و نهی از منکر و حجاب» ارتباطی نداشته است.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پلیس ایران، ۲۱ آبان ماه، شمار حملات با اسید از آغاز سال ۱۳۹۳ را «۳۱۸ مورد» عنوان کرده بود.

XS
SM
MD
LG