لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۳

نگرانی عفو بین‌الملل از «ضرب‌وشتم» زندانیان بند ۳۵۰ اوین


نشان سازمان عفو بین‌الملل
نشان سازمان عفو بین‌الملل
سازمان عفو بین‌الملل در پی انتشار گزارش‌هایی در مورد «ضرب‌وشتم» زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، جایی که گروهی از زندانیان سیاسی ایران نگهداری می‌شوند، با ابراز نگرانی در مورد خطری که آنها را تهدید می‌کند، هشدار داده است.

عفو بین‌الملل می‌گوید گزارش‌ها در مورد حمله زندانبانان به بند ۳۵۰، سبب شده است که در مورد امنیت زندانیان ترس و نگرانی به وجود بیاید.

این سازمان با استناد به گزارش‌های منتشر شده در این مورد در رسانه‌ها، به انتقال ۳۲ زندانی به بندهای انفرادی و زخمی شدن برخی از آنها اشاره کرده است.

گروهی از معترضان در ایران روز پنج‌شنبه ۲۸ فروردین، از «ضرب‌وشتم» زندانیان بند ۳۵۰ خبر دادند.

وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، از چهره‌های سرشناس معترضان که در حصر خانگی است، خشونت‌ها را «بی‌سابقه» عنوان کرده است.

از سوی دیگر اما رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی، به خبرگزاری ایلنا گفته است هیچ درگیری و ضرب و شتمی در بند ۳۵۰ زندان رخ نداده است.

با این همه مائده سلطانی، فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی، در گفت‌وگو با رادیو فردا این خبر را تائید کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل در عین حال می‌گوید ۲۶ زندانی زخمی شده‌اند و دست‌کم چهار نفر از آنها به بیمارستان انقال پیدا کرده‌اند.

این سازمان بین‌المللی غیردولتی با اشاره به گزارش‌ها می‌گوید ۳۲ نفر از زندانیان از جمله عبدالفتاح سلطانی، سعید متین‌پور، فعال آذری‌زبان، محمد امین هادوی، بهنام ابراهیم‌زاده، فعال حقوق کارگری به بند انفرادی منتقل شده‌اند.
XS
SM
MD
LG