لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۱

انسداد ۲۵ وب‌سایت در آذربایجان شرقی به علت «تخلف انتخاباتی»


حکمت‌علی مظفری، رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی
حکمت‌علی مظفری، رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی

حکمت‌علی مظفری، رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی، از مسدود شدن ۲۵ وب‌سایت در این استان به خاطر «تخلف‌های انتخاباتی» خبر داده است.

به گزارش وب‌سایت محلی «دارا خبر» آقای مظفری این خبر را در سومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی آذربایجان شرقی در اختیار اعضای این جلسه گذاشته است.

این مقام قضایی نامی از ۲۵ وب‌سایت مسدود شده نبرده و در عین حال هشدار داده «دستگاه قضائی با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی قاطعانه برخورد قانونی» خواهد کرد.

وی از راه‌اندازی «شعب ویژه» در دادسرا به منظور رسیدگی به تخلف‌های انتخاباتی نیز خبر داده و اعلام کرده «تمامی تحرکات و فعالیت‌های مربوط به انتخابات آینده رصد می‌شود.»

سایت رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی هم بی‌آنکه نامی از وب‌سایت‌های مسدود شده و اتهامات آن‌ها ببرد، خبر انسداد آن‌ها را منتشر کرده است.

استان آذربایجان شرقی با جمعیت سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای ۱۳ حوزه انتخابیه و ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

فعالیت انتخاباتی نامزد‌های این دو مجلس در این استان هم‌چون سایر استان‌های ایران از ماه‌ها پیش به طور غیررسمی آغاز شده است.

سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه در حال حاضر به مهم‌ترین ابزار انتخاباتی برخی از این نامزد‌ها تبدیل شده است.

مقام‌های قضایی و پلیس برخی استان‌ها نیز اعلام کرده‌اند در چند ماه اخیر با بعضی از این فعالیت‌های انتخاباتی «برخورد» کرده‌اند و در آینده نیز این «برخورد‌ها» ادامه خواهد داشت.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه نیز امروز در یک نشست خبری از تشکیل ۴۰ پرونده «تخلف انتخاباتی» صورت گرفته در شبکه اجتماعی تلفن همراه «تلگرام» خبر داده است.

۲۶ دی ماه نیز مهدی کاظمی‌پور، جانشین فرمانده سپاه گیلان اعلام کرده بود این سپاه برای جلوگیری از «چالش روانی و پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی» فضای مجازی را کنترل خواهد کرد.

دو روز بعد از آن هم کامبیز اسماعیلی، رئیس پلیس فتا در کرمان از شناسایی و ارسال اخطار به ۸۲ تارنما که «بدون مجوز» در حوزه انتخابات فعالیت خبری می‌کنند، خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG