لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

هشدار در مورد انجام «حمله تروریستی» در ایام کریسمس در پکن


نیروهای امنیتی چین در محله سانلیتون
نیروهای امنیتی چین در محله سانلیتون

سفارت‌خانه‌های ایالات متحد، فرانسه و بریتانیا می‌گویند اطلاعاتی در مورد احتمال انجام «حملات تروریستی» علیه شهروندان و گردشگران غربی، در روزهای جشن کریسمس در پکن دریافت کرده‌اند.

پلیس چین، طی ساعت‌های گذشته به طور محسوسی بر تدابیر امنیتی در مناطق پررفت‌وآمد، مراکز خرید و تجاری به ویژه محله «سانلیتون» افزوده است.

در عین‌حال به سفارت‌خانه‌ها نیز در مورد احتمال افزایش تهدیدها علیه شهروندان خارجی هشدار داده شده است.

سفارت‌خانه استرالیا نیز در پی افزایش تدابیر امنیتی کشورهای اروپایی و آمریکا، دست به اقدام مشابهی زده است.

محله سانلیتون از جمله مشهورترین مناطق پکن است که شمار زیادی از کافه‌ها، بارها، رستوران‌ها، مراکز خرید و برندهای خارجی را در خود جای می‌دهد. بسیاری از شهروندان غربی ساکن چین، نیز در این محله یا اطراف زندگی می‌کنند یا برای تفریح و خرید به آن می‌روند.

در ماه اوت یک زن در «سانلیتون» هدف حمله مردی با شمشیر قرار گرفت و کشته شد. فرد مهاجم یک شهروند فرانسوی را نیز زخمی کرده بود. پکن گفته است فرد مهاجم «هیچ دلیل خاصی برای حمله نداشته است».

البته انجام حملات با قمه و شمشیر در چین بی‌سابقه نیست؛ در حمله گسترده‌ای در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ با چاقو و قمه، ده‌ها نفر در ایستگاه قطاری در استان یون‌نان، کشته و زخمی شدند.

چین آن حمله را «تروریستی» عنوان کرده و شورشیان مسلمان شین‌جیانگ را متهم به انجام آن کرده بود.

علاوه بر چین برخی دیگر کشورهای جهان نیز با فرا رسیدن جشن‌های کریسمس، بر تدابیر امنیتی، برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی افزوده‌اند.

XS
SM
MD
LG