لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۴۴

«بهترین» و «پرتاخیرترین» خطوط هوایی


بهترین خطوط هوایی جهان چه شرکت هایی هستند؟ امن ترین پروازهای جهان کدام پرواز ها هستند و کدام شرکت ها کمترین تاخیر را دارند؟ با نگاه به آخرین رده بندی های سال مسافران با یافتن پاسخ این سوال ها می توانند بهترین پرواز را انتخاب کنند.

بر اساس بررسی سایت معتبر AirlineRatings.com شرکت ایرنیوزیلند بهترین خط هوایی سال شده است.

با اینکه ناوگان ایر نیوزیلند تنها ۵۶ هواپیما دارد. که از بسیاری از خطوط هوایی معروف در جهان کمتر است اما کارایی بالا این شرکت را بر‌ترین خط هوایی سال کرده است.

ایرنیوزیلند بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی نیوزیلند به حساب می‌آید و فرودگاه آوکلند مقر اصلی این شرکت است.

این شرکت هوایی دارای ناوگان مدرنی شامل ۳۰ ایرباس ۳۲۰ برای پرواز‌های کوتاه برد و دو فروند بوئینگ ۷۶۷، ۱۵ فروند بوئینگ ۷۷۷ و ۹ فروند بوئینگ ۷۸۷ برای پرواز‌های دور برد است.

این شرکت که یکی از اولین تحویل‌گیرندگان مدرن‌ترین هواپیما بوئینگ یعنی ۷۸۷ است سه فروند دیگر از این هواپیما و ۱۳ فروند هواپیما ایرباس ۳۲۰ نئو هم سفارش داده است.

در بخش بیزنس کلاس شرکت ویرجین استرالیا توانسته بهترین مکان را از آن خود کند سال گذشته این مکان در اختیار شرکت سنگاپور ایرلاین بود. طراحی مناسب برای فضای سرنشینان و همچنین صندلی راحت با فضای کافی و غذای خوب و رفتار مناسب کارکنان از عوامل اصلی این انتخاب‌ها بوده‌اند.

در بخش بهترین پرواز در قسمت اقتصادی هم شرکت سنگاپور ایر لاین توانسته مکان اول را کسب کند در سال گذشته ایر نیوزیلند این مکان را در اختیار داشت. فضای راحت صندلی و غذای مناسب داخل هواپیما نقش موثری در این انتخاب دارد. معمولا امکانات بخش اقتصادی در هواپیماها چندان مناسب نیست و صندلی ها تنگ هستند. اما به دلیل صندلی ها راحت و غذای مناسب و رفتار همراه با احترام مهماندارن بهترین کلاس اقتصادی در جهان به سنگاپور ایر لاین تعلق گرفته است.

خطوط هوایی سنگاپور در سال ۱۹۴۷ توسط شرکت مالایَن ایرویز تاسیس شد. قطب این شرکت هواپیمایی؛ فرودگاه چانگی سنگاپور است. این شرکت هواپیمایی حامل پرچم سنگاپور است که طی ۵ سال اخیر بیش از ۸۰ میلیون مسافر را جایجا کرده است این شرکت هم اکنون جزو پنچ شرکت بزرگ هوایی جهان محسوب می‌شود.

در بخش فرست کلاس همچنان شرکت اماراتی الاتحاد بهترین شرکت است. این شرکت سه سال پیاپی بهترین خط هوایی در این بخش بوده و توانسته این مکان را ازچنگ شرکت دیگر کشور امارات یعنی خط هوایی امارات در آورد.

شرکت هواپیمایی اتحاد در نوامبر ۲۰۰۳ به فرمان شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان راه‌اندازی شد و در حال حاضر روزانه به حدود ۱۰۰ مقصد، در خاورمیانه، اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا، آسیا و استرالیا پروازهای مستقیم دارد.

در بخش فرست کلاس هواپیمایی اتحاد با بهره‌گیری از فضای مناسب و بزرگ در ایرباس ۳۸۰ توانسته برای هر سرنشین ثروتمند این کلاس یک اتاق کوچک بسازد.

امن ترین خط هوایی جهان در این سال هم شرکت کانتاس معرفی شده است. شرکت کانتاس در سال ۱۹۲۰ تأسیس شد و عملیات رسمی خود را از ماه مارس ۱۹۲۱ آغاز کرد. این شرکت هم‌اکنون پس از خطوط هواپیمایی کی‌ال‌ام و اویانکا، سومین شرکت قدیمی و فعال هواپیمایی جهان به‌شمار می‌آید. ناوگان این شرکت شامل ۱۱۸ هواپیما است که ۶۷ فروند آن را بوئینگ ۷۳۷ تشکیل می دهد ۲۸ ایرباس ۳۳۰ ،۱۲ فروند ایرباس ۳۸۰ و یازده فروند بوئینگ ۷۴۷ ناوگان امن ترین خط هوایی جهان را تشکیل می دهند.

اما بهترین خط هوایی جهان از نظر کمترین میزان تاخیر کدام شرکت است؟

شرکت کی ال ام بهترین خط هوایی جهان از نظر کمترین میزان تاخیر است. این شرکت هلندی که در قالب گروهی مشترک با ایرفرانس اداره می شود جزو بزرگترین ایرلاین های اروپای غربی است.

آخرین آمارها از وضعیت ناوگان کی ال‌ام نشان می دهد این شرکت ۱۱۹ فروند هواپیمای مسافری فعال دارد و ۲۲ فروند هواپیمای جدید نیز سفارش داده است. کی ال‌ام قدیمی‌ترین ایرلاین فعال جهان در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۲۰ از لندن به آمستردام انجام داد.

اما بدترین شرکت‌های جهان از نظر میزان تاخیر پرواز کدام شرکت‌ها هستند؟

ال‌عال شرکت هواپیمایی حامل پرچم اسرائیل بدترین شرکت جهان از نظر تاخیر پرواز ارزیابی شده است. این شرکت دارای ۴۳ فروند هواپیما است و ۱۶ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ هم سفارش داده است.

پس از این شرکت به ترتیب ایسلندایر، ایرایندیا، فیلیپین ایرلاین، آسین ایرلاین، چاینا ایستر ایرلاین، هنگ کنگ ایرلاین، ایرچاینا، هواپیمایی کره شمالی و هاینان ایرلاینز (چین) پرتاخیرترین پروازهای جهان هستند.

XS
SM
MD
LG