لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۰۶

پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا در سال ۲۰۱۶


فورد سری اف از  همه خودرو ها پر فروش تر است
فورد سری اف از  همه خودرو ها پر فروش تر است

بازار آمریکا از گذشته با بازار تقریبا تمام دنیا متفاوت بوده است و خودرو های پر فروش این بازار هم با باقی نقاط جهان تفاوت دارند. اگر در اروپا و آسیا مردم به دنبال خودروهای کوچک و کم مصرف شهری هستند آمریکایی ها عاشق وانت و خودرو شاسی بلند هستند به همین دلیل است که در میان پر فروش ترین خودرو های سال ۲۰۱۶ میلادی در بازار آمریکا ، سه خودرو اول وانت های بزرگ آمریکایی هستند.

در میان خودروهای پر فروش آمریکا فورد سری اف از همه خودرو ها پر فروش تر است. فورد اف ۱۵۰ یک وانت غول پیکر است که قیمت آن از ۲۶ هزار دلار شروع می شود و قیمت گران ترین مدل آن ۵۶ هزار دلار است. این وانت از چنیدن پیشرانه مختلف استفاده میکند که کوچک ترین آن یک موتور ۲۷۰۰ سی سی شش سیلندر خورجینی با تکنولوژی اکو بوست است. این موتور میتواند ۳۲۵ اسب بخار قدرت تولید کند. موتور ۳۵۰۰ سی سی این وانت ۳۷۵ اسب بخار و موتور پنج لیتری با تکنولوژی اکو بوست ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. اف ۱۵۰ جزئی از وانت های سری اف فورد است. این سری برای ۳۷ سال متوالی پرفروش‌ترین وانت آمریکا و ۳۲ سال پرفروش‌ترین خودروی این شرکت بوده است.

در ساخت اف ۱۵۰ مهندسان فورد آخرین تکنیک‌های خود را برای کاهش وزن و افزایش قدرت بدنه به‌کار گرفته اند. مهندسان فورد این خودرو را از دمای منفی سی درجه تا دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد مورد مطالعه و آزمایش قرار داده اند.

دومین خودروی پر فروش آمریکا در سال ۲۰۱۶ وانت شورلت سیلورادو است. این خودرو رقیب سری اف فورد است با این همه همچنان نتوانسته حریف رقیب دیرین خود یعنی شرکت فورد شود. این محصول از سال ۱۹۸۷ در حال تولید است و چندین بار تا کنون به کلی متحول شده است.

این محصول از سه پیشرانه مختلف استفاده می‌کند نمونه استاندارد ۴۳۰۰ سی سی شش سیلندر خورجینی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت است . نمونه ۵۳۰۰ سی سی خورجینی هشت سیلندر با خروجی ۳۵۵ اسب بخار است و قوی ترین موتور یک پیشرانه ۶۲۰۰ سی سی خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۴۲۰ اسب بخار است. این خودرو از جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

سومین خودرو پر فروش بازار آمریکا هم یک وانت بزرگ دیگر و دقیقا رقیب شورولت و فورد است. این محصول وانت دوج رم است. البته شرکت دوج،کرایسلر و جیپ چند سالی است که به تملک گروه فیات ایتالیا در آمده است و این خودرو را می توان یکی خودرو ایتالیایی آمریکایی دانست.

چهارمین خودرو پر فروش بازار آمریکا تویوتا کمری است. خودرویی که چندین سال است سدان های آمریکایی را در بازار آمریکا به چالش کشیده است. بر خلاف وانت که همچنان شرکت های آمریکایی پیشتاز هستند در خودرو ها سواری، این شرکت‌های ژاپنی هستند که بازار را از چنگ شرکت‌های آمریکایی در آورده‌اند.

در مکان پنچمین خودرو پر فروش آمریکا باز هم تویوتا با محصول کرولا قرار دارد. کرولا یک سدان خانوادگی در کلاس سی است و یک کلاس از خودرو تویوتا کمری کوچک تر است. هوندا سیویک رقیب تویوتا کرولا هم در مکان ششمین خودرو پر فروش بازار آمریکا قرار دارد. البته این خودرو ژاپنی در آمریکا تولید می شود و بیشتر قطعات آن هم توسط قطه‌سازان آمریکایی ساخته می شود.

در مکان هفتمین خودرو پر فروش، هوندا سی آر وی قرار دارد. یک شاسی بلند متوسط که از نظر ایمنی و مصرف سوخت یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند جهان است. تویوتا راو فور رقیب هوندا سی آر وی در مکان هشتمین خودرو پر فروش بازار آمریکا قرار دارد.

هوندا آکورد رقیب تویوتا کمری نهمین خودرو پر فروش در آمریکا است. و بالاخره دهمین خودرو پر فروش در بازار آمریکا نیسان روگ است این خودرو یک شاسی بلند بزرگ و جادار است. این خودرو از امن‌ترین خودرو ها در بازار آمریکا محسوب می شود. سایت کار این خودرو را بهترین خودرو در بازار آمریکا از نظر قیمت به کیفیت معرفی کرده است.

XS
SM
MD
LG