لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۷

وزیر دفاع آمریکا: برای حمله به داعش از هر فرصتی استفاده می‌کنیم


اش کارتر، وزیر دفاع آمریکا
اش کارتر، وزیر دفاع آمریکا

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید آن کشور از هر فرصتی برای حمله و ضربه زدن به گروه «حکومت اسلامی» استفاده خواهد کرد. او در عین حال از هم‌پیمانان اروپایی ایالات متحده خواسته است تا مانند فرانسه، بر اقدامات خود علیه «حکومت اسلامی» بیافزایند.‎

به گزارش خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده، در نشستی که روزنامه «وال‌استریت‌جورنال» آن را ۲۵ آبان برگزار کرده بود، گفته است «ما می‌خواهیم اقدامات بیشتری انجام دهیم. ما در پی هر فرصتی برای حمله و ضربه زدن به «داعش» هستیم. ولی ما برای این کار به حضور دیگران نیز نیاز داریم».

او با اشاره به حملات شب جمعه پاریس افزوده است «امیدوارم این تراژدی، همان‌طور که حضور فرانسه را (در نبردها علیه «حکومت اسلامی») مستحکم‌تر کرده است، بر دیگران هم تاثیر مشابهی بگذارد».

گروه موسوم به «حکومت اسلامی» در شش حمله در نقاط مختلف پاریس، شب جمعه با تیراندازی و انجملات عملیات انتحاری، جان دست‌کم ۱۲۹ تن از شهروندان فرانسه و دیگر کشورهای جهان را گرفت.

فرانسه، ساعاتی پس از آن حملات، به طور چشم‌گیری بر حملات هوایی خود، علیه مواضع این گروه افراطی در سوریه، افزود.

فرانسه بخشی از ائتلاف به رهبری ایالات متحده در نبردها علیه گروه حکومت اسلامی در عراق و سوریه است، اما تا زمان حملا پاریس، حضور ارتش آن کشور در عملات هوایی در خاک سوریه، موارد انگشت‌شماری را در بر می‌گرفت.

آقای کارتر در سخنان خود به برخی روش‌های نظامی ائتلاف علیه «حکومت اسلامی» اشاره کرده و می‌گوید این روش‌ها حمله به تاسیسات نفتی، به چهره‌های شناخته‌شده، و نیز پیدا کردن و تجهیز نیروهای داخلی برای انجام حملات زمینی‌ست.

وزیر دفاع می‌گوید تهدیدی که در حال حاضر متوجه ایالات متحده است، بیش از همه از سوی کسانی‌ست که راسا ممکن است دست به اقدامات تروریستی بزنند.

به گفته کارتر، بر خلاف برخی کشورهای اروپایی، در آمریکا جماعتی که تمایلات تروریستی بلند‌مدت داشته باشند، وجود ندارد.

وزیر دفاع ایالات متحده در عین حال بر لزوم به‌کارگیری روش‌های اطلاعاتی و جاسوسی برای ضربه‌زدن به «حکومت اسلامی» تاکید کرده است.

اش کارتر می‌گوید «باید راهی پیدا کنیم که هم با اینترنتی باز و آزاد سازگار باشد، و هم به مقام‌های دولتی اجازه دهد تا از مردم خود حفاظت کنند.»

این گفته‌ها همزمان است با سخنان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده، که او نیز از لزوم افزایش نظارت‌ها و رصدهای اطلاعاتی، برای جلوگیری از رخدادهای مشابه حملات پاریس گفته است.

XS
SM
MD
LG