لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۶

وزیر دفاع آمریکا: داعش مانند سرطان است، در نابودی آن باید تعجیل کرد


وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید نبرد با گروه موسوم به «حکومت اسلامی» مانند نبرد با سرطان است که باید «هرچه زودتر» آن‌را ریشه‌کن کرد و در این مورد، ائتلاف به رهبری آمریکا باید بر اقدامات خود بیافزاید.

وزیر دفاع آمریکا، اشتون کارتر، در گفت‌وگویی با شکبه خبری «فاکس» در ۱۴ مرداد ماه، تاکید کرده او به اعضای ائتلاف گفته باید اقدامات بیشتری در نبردها علیه «حکومت اسلامی» انجام داد.

|دریافت تازه‌ترین خبرها در کانال تلگــــــــــــرام رادیو فردا|

او می‌گوید ایالات متحده بر اقدامات خود افزوده‌است و از اعضای ائتلاف نیز خواسته که بیشتر در این نبردها دخیل شده و فعالیت بیشتری انجام دهند: «چون ما باید هر چه زودتر [در نبردها] پیروز شویم».

کارتر گفته است «حکومت اسلامی» باید در عراق و سوریه نابود شود، «جایی که این سرطان آغاز شد». او افزوده «ولی این کافی نیست، چون آنها به افغانستان و به لیبی سرایت کرده‌اند».

ائتلافی به رهبری آمریکا طی دو سال گذشته، حملاتی هوایی را در عراق و سوریه علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی» انجام داده‌است. حملاتی که بسیاری از آنها برای حمایت از نیروهای زمینی درگیر با شبه‌نظامیان بنیادگرا انجام شده‌است.

وزارت دفاع آمریکا ۱۱ مرداد ماه اعلام کرد ارتش این کشور، به درخواست «دولت وحدت ملی» لیبی دست به حملات هوایی علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی» در آن کشور زده است. وزارت دفاع آمریکا می‌گوید «در حال حاضر هنوز زمان مشخصی برای پایان دادن به این حملات هوایی در نظر گرفته نشده‌است».

اشتون کارتر در گفت‌وگو با برت بایر از شبکه خبری فاکس می‌گوید کارزار هوایی در لیبی بر شهر «سرت» متمرکز است چراکه شبه‌نظامیان حکومت اسلامی در آن حضور گسترده‌ای دارند: «حمله به مواضعی انجام می‌شود که ارتش لیبی آن‌ها را شناسایی و اطلاع‌رسانی می‌کند… مطمئن هستم این کار ادامه پیدا خواهد کرد».

افغانستان از دیگر مناطقی‌ست که آمریکا از ارتش آن حمایت کرده و درگیر نبردهایی با افراطیون است.

آقای کارتر نبرد با «داعش» باید هرجایی که سلول‌های سرطانی به آن سرایت می‌کنند، انجام شود ولی تمرکز اصلی همچنان بر عراق و سوریه است.

پیش از این شبکه خبری ان‌بی‌سی گفته بود بنا بر نقشه‌ای از داعش که در کاخ سفید وجود دارد و این شبکه به آن دسترسی پیدا کرده، دولت ایالات متحده اعتقاد دارد حکومت اسلامی در ۱۸ کشور به طور کامل فعال است.

وزیر دفاع عراق در بخش دیگری از مصاحبه خود گفته در حال حاضر ۳۵۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی و همین شمار پرسنل نظامی ائتلاف در عراق، در حال کمک به ارتش و نیروهای امنیتی آن کشور هستند؛ ولی مشخص نیست آیا به نیروی بیشتری در آن کشور نیاز است، و در آن‌صورت در چه زمانی برای اعزام پرسنل جدید در نظر گرفته خواهد شد.

همزمان با مصاحبه کارتر با شبکه خبری فاکس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در جمع خبرنگاران در حالی‌که از پیشرفت‌های ائتلاف به رهبری واشینگتن علیه «حکومت اسلامی» ابراز رضایت و تاکید کرد «به طور حتم این گروه نابود خواهد شد»، گفته‌است خطر حملات جسته‌وگریخته‌ی داعش همچنان یک «تهدید واقعی»‌ است.

XS
SM
MD
LG