لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۶

تصویر پیامبر اسلام بر تازه‌ترین شماره نشریه شارلی ابدو می‌آید


در پی حمله به نشریه شارلی ابدو که ۱۲ کشته بر جای گذاشت، گروهی از مردم در سراسر جهان در حمایت از آزادی بیان دست به راهپیمایی زدند
در پی حمله به نشریه شارلی ابدو که ۱۲ کشته بر جای گذاشت، گروهی از مردم در سراسر جهان در حمایت از آزادی بیان دست به راهپیمایی زدند

روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» می‌گوید در تازه‌ترین شماره نشریه «شارلی ابدو» که قرار است روز چهارشنبه ۲۴ دی، به فروش برسد، کارتونی از پیامبر اسلام کشیده شده در حالی‌که نشان «من شارلی هستم» را در دست دارد.

پس از حمله هفته گذشته به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس که به کشته شدن ۱۲ نفر انجامید، کارکنان و کارتونیست‌های آن نشریه در دفتر لیبراسیون کار می‌کنند.

دولت فرانسه و دیگر مطبوعات آن کشور نیز اقدام به کمک به این نشریه و کارکنان آن کرده‌اند.

کارتونی که قرار است در شماره جدید این نشریه باشد، پیامبر اسلام را در ردایی سفید و در حالی که اشک می‌ریزد نشان داده است که نشان «من شارلی هستم» را در دست دارد.

پس از حمله هفته گذشته و گروگان‌گیری‌های پس از آن که در مجموع به کشته شدن ۱۷ نفر و نیز برادران کواشی و امدی کولیبالی انجامید، شهروندان کشورهای گوناگون در حمایت از آزادی بیان و قربانیان حملات فرانسه دست به راهپیمایی زدند.

در خود فرانسه چند میلیون نفر در شهرهای مختلف در راهیپمایی با عنوان «اتحاد» شرکت کردند. [بیشتر بخوانید]

​شبکه خبری سی‌بی‌سی می‌گوید نشریه شارلی ابدو قرار است با شمارگان ۳ میلیون نسخه روی پیشخوان بیاید. پیشتر گفته شده بود این نشریه، شماره جدید خود را در ۱ میلیون نسخه منتشر خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG