لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۶

نایب قهرمانی مبینا علی‌نسب در شطرنج نوجوانان جهان


تیم ملی شطرنج نوجوانان ایران با کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی جهان به کار خود پایان داد.

این مسابقات در رده‌های سنی پایه به میزبانی روسیه برگزار شد و در دور پایانی رقابت‌های دختران زیر ۱۶ سال، مبینا علی‌نسب به نشان نقره رسید.

وصال حامدی‌نیا دیگر نماینده ایران در این رده سنی، در رده ۴۴ مسابقات قرار گرفت. نشان طلا نصیب آکانکشا هاگاوانه از هند شد و پولینا شوالووا (روسیه) در رده سوم ایستاد.

مبینا علی‌نسب در شرایطی به عنوان دوم دست یافت که ۵۸ شطرنج‌باز در این رقابت‌ها حضور داشتند و در ۱۱ دور به رقابت پرداختند.

امسال در مسابقات شطرنج نوجوانان آسیا به میزبانی مغولستان نیز علی‌نسب تنها نماینده طلایی در ترکیب تیم ملی ایران بود.

سایت فیده پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون جهانی شطرنج، تصاویر متعددی از مسابقات مبینا، همچنین دریافت جایزه‌اش در روز پایانی را منتشر کرده است.

در مسابقات پسران شاهین لرپری زنگنه در رده سنی زیر ۱۸ سال به مدال برنز دست یافت.

لرپری که پیشتر نورم‌های کسب استاد بزرگی را گرفته بود، با گذشتن از درجه ۲۵۰۰ توانست آخرین فاکتور را برای کسب این عنوان، به دست بیاورد.

او بین ۶۵ شرکت کننده موفق شد جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. در این بخش، مانوئل پطروسیان از ارمنستان اول شد. ماکسیم واولین از روسیه نیز به مقام سوم رسید.

در این بخش، سیدخلیل موسوی هفتم شد و مرصاد خداشناس به مقام هفدهم رسید.

در دور پایانی بازی‌ها، نمایندگان ایران پنج پیروزی کسب کردند که در این بین مبینا علی‌نسب و شاهین لرپری زنگنه با کسب پیروزی، مدال خود را قطعی کردند.

محمدامین طباطبایی به تساوی رسید و از کسب مدال بازماند. او در پایان مسابقات زیر ۱۶ سال به جایگاه هشتم بسنده کرد. پرهام مقصودلو نیز که به نظر می‌رسید جزو پر امیدترین یاران تیم ایران باشد، دهم شد.

در همین رده سنی آرش طاهباز در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و آرین غلامی به مقام بیست و یکم رسید. جمعاً ۸۸ نفر در این رده سنی بازی کردند.

سیدخلیل موسوی، محدثه علیجانزاده و مرصاد خداشناس در دور پایانی توانستند به برتری برسند اما پرهام مقصودلو، وصال حامدی‌نیا، آرش طاهباز، آناهیتا زاهدی‌فر و آرین غلامی مغلوب حریفان خود شدند.

در مسابقات دختران و رده سنی جوانان، محدثه علیجانزاده بین ۵۲ شطرنج‌باز به مقام سی و نهم رسید. سولاکیدو از یونان مدال طلا را به گردن آویخت. نمایندگان روسیه و اسرائیل در رده‌های بعدی ایستادند.

در مسابقات نونهالان یا زیر ۱۴ سال، آناهیتا زاهدی‌فر بین ۷۱ شرکت کننده از سراسر جهان، رتبه بیست و ششم را کسب کرد. چین، روسیه و آمریکا به ترتیب اول تا سوم شدند.

XS
SM
MD
LG