لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۲

کلینتون نامزدی دمکرات‌ها را پذیرفت: ما دیوار نخواهیم کشید


هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون، در گردهمایی ملی دمکرات‌ها، ضمن پذیرش نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت اولویت او در صورت راه‌یابی به کاخ سفید مسائل اقتصادی و بهبود وضعیت رفاهی شهروندان، بالا بردن حداقل دستمزدها و گرفتن درست مالیات از شرکت‌های بزرگ در آمریکا است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

او در عین حال در مورد تهدیدی که از سوی «نیروهایی قدرتمند» برای ایجاد فاصله و سست‌شدن احترام و اعتماد متقابل در جامعه آن کشور وجود دارد، هشدار داده‌است.

کلینتون از برنی سندرز و هواداران او ستایش کرد و گفت دلمشغولی‌ها و خواسته‌های میلیون‌های نفری که گرد او جمع شدند «خواسته‌های ما است».

انتقاد از ترامپ

کلینتون بخشی از سخنرانی خود را به انتقاد از وعده‌ها و سیاست‌های بیان‌شده از سوی دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود اختصاص داد: «ترامپ می‌خواهد ما را از همدیگر و از دیگر کشورهای جهان جدا کند، او می‌خواهد ما از همدیگر و از آینده بترسیم».

کلینتون می‌گوید «ما دیوار نخواهیم ساخت، بلکه اقتصادی بنا می‌کنیم که هرکسی قادر باشد در آن شغل مورد علاقه‌اش را به دست آورد...ما هیچ دین و مذهبی را ممنوع نمی‌کنیم، بلکه با همه آمریکایی‌ها همراه خواهیم بود.»

به گفته نامزد حزب دمکرات تهدیدهای زیادی در خارج و داخل آمریکا وجود دارد: «ولی در عین حال ما بیشترین تنوع مردم و فرهنگ‌ها، جوانانی با بیشترین سطح رواداری، قوی‌ترین ارتش جهان، ارزش‌هایی مانند آزادی و عدالت را داریم... به هیچ کس اجازه ندهید که به شما بگوید کشور ما ضعیف است و نگذارید کسی به شما بگوید «او به تنهایی» می‌تواند همه‌چیز را درست کند».

از منظر کلینتون، ترامپ قادر نیست با بحران‌های واقعی‌ای که وجود دارد طرف شود و برای امنیت آمریکا، ثبات و آرامش در جهان خطرناک است.

اولویت: اقتصاد

نامزد حزب دمکرات، از باراک اوباما و معاون او ستایش کرد و گفت آنها اقتصاد آمریکا «که در بدترین حالت در زمان ما بود» را اصلاح کردند. او سپس گفت ریاست‌جمهوری او «از روز اول تا آخر» بر بهبود وضعیت اقتصادی، افزایش رفاه، ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر یا افزایش حداقل دستمزد متمرکز خواهد بود.

کلینتون در عین حال تاکید کرد همراه برنی سندرز برای ایجاد دانشگاه‌هایی که طبقه متوسط قادر باشند در آن مجانا درس بخوانند، تلاش خواهد کرد.

کلینتون می‌گوید شرکت‌های بزرگ را مجبور خواهد کرد تا مالیات حقیقی‌ای که باید برای مردم بپردازند، پرداخت کنند.

خانم کلینتون بار دیگر از توافق اتمی با ایران حمایت کرد. او بر پشتیبانی از اسرائیل، پایبندی به توافق پاریس در مورد تغییرات اقلیمی، دفاع از متحدان آمریکا در برابر تهدیدهای روسیه و راهبرد نابودی داعش تاکید کرد. کلینتون مجددا از ایجاد محدودیت‌هایی در دسترسی به سلاح در آمریکا حمایت کرد.

یک روز پیش از سخنرانی خانم کلینتون، گروهی از چهره‌ها و سیاستمداران ارشد ایالات متحده، از جمله معاون رئیس‌جمهوری آمریکا یا رئیس پیشین سازمان سی‌آی‌ای از هیلاری کلینتون حمایت کردند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در یک سخنرانی گفت هیلاری کلینتون «شایسته‌ترین» گزینه‌ برای ریاست‌جمهوری‌ست و امنیت ملی و صلح جهانی با حضور او در کاخ سفید ممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: حمایت اوباما و بایدن از کلینتون

پیش از برگزارش گردهمایی ملی حزب دمکرات، اعضای حزب جمهوری‌خواه در کلیولند نشست مشابهی را برگزار کردند که در آن دونالد ترامپ، رسما به عنوان نامزد انتخابات پیش‌رو معرفی شد.

دونالد ترامپ در سخنرانی پذیرش نامزدی حزب، به شدت از هیلاری کلینتون و دولت باراک اوباما انتقاد کرد. او بر اجرای وعده‌هایی که در زمان رقابت‌های درون‌حزبی از آن‌ها سخن گفته بود، از جمله کشیدن دیوار در مرز یا جلوگیری از ورود شهروندانی از کشورهایی که «سابقه تروریستی دارند» یا گرفتن پول بیشتر از متحدان آمریکا برای ادامه حمایت از آن‌ها تاکید کرده‌است.

بیشتر بخوانید: انتقاد ترامپ از کلینتون و اوباما

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هشتم نوامبر برگزار می‌شود و رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا از ژانویه ۲۰۱۷ کار خود را آغاز خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG