لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۰

مذاکرات «مثبت» کلینتون با سندرز پس از پیروزی در آخرین رقابت حزبی


هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دمکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، در آخرین رقابت درون‌حزبی در واشینگتن به پیروزی رسید و دیداری با برنی سندرز، رقیب خود داشت که هیئت‌های انتخاباتی هر دو طرف آن را «مثبت» توصیف کرده‌اند.

خانم کلینتون در حال حاضر شمار کافی نمایندگان (دلگیت‌های) حزب دمکرات را برای آنکه به عنوان نامزد این حزب وارد کارزار انتخابات هشتم نوامبر بشود، دارا است. او در رقابت درونی در واشینگتن نیز ۷۹ درصد آرا را از آن خود کرد.

آقای سندرز در هر صورت تصمیم گرفته تا روز برگزاری همایش ملی حزب، در ماه آینده میلادی، که نامزد نهایی را رسما معرفی می‌کند، در گردونه رقابت باقی بماند.

برنی سندرز پیش از دیدار با خانم کلینتون در کنفرانسی خبری گفته خواستار ایجاد تغییراتی در روند انتخاب درون‌حزبی نامزها است، تا شکل عادلانه‌تر و منصفانه‌تری بگیرد، به چهره‌ها و سیاستمداران مستلق فضا داده شود و ابــرنمایندگان نیز از روند رای‌گیری حذف شوند.

ابرنمایندگان، چهره‌های بانفوذ حزب هستند که می‌توانند خارج از رقابت‌های ایالتی و درونی، رای خود را در نهایت به هر یک از نامزدها که می‌خواهند بدهند.

به گزارش رویترز، هر دو طرف شب ۲۴ خرداد دیدار و گفت‌وگویی ۹۰ دقیقه‌ای در واشینگتن داشتند که هیئت‌هایشان، آن را مثبت توصیف کرده‌اند.

به گفته این هیئت‌ها کلینتون و سندرز بر تعهد خود برای جلوگیری از انتخاب احتمالی دونالد ترامپ، لزوم تلاش برای حل مسائلی مانند افزایش «حداقل دستمزد»، مقابله با پول‌های نامعلوم در سیاست، بهداشت و بیمه همگانی و مقرون به صرفه کردن تحصیلات دانشگاهی، تاکید کرده‌اند.

مایکل بریجز، سخنگوی کارزار انتخاباتی سناتور سندرز، گفته در این ملاقات «مذاکراتی مثبت در مورد تلاش‌ها برای افزایش حضور مردم در روند سیاسی و نیز خطری که از سوی ترامپ ملت را تهدید می‌کند، انجام شد».

دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه است که طی ماه‌های گذشته ایده‌هایی جنجالی مانند، دیوار کشیدن در مرز آمریکا و مکزیک، اخراج مهاجران غیرقانونی، جلوگیری از ورود مسلمانان و نظیر این‌ها را مطرح کرده‌است.

او در پی کشتار اورلاندو به دست یک آمریکایی افغانستانی‌تبار، بار دیگر ایده منع ورود مسلمانان را مطرح کرد که با انتقاد باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و واکنش‌های انتقادی برخی سران حزب جمهوری‌خواه روبه‌رو شده‌است. [بیشتر بخوانید]

XS
SM
MD
LG