لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۹

حمید درخشان از سرمربیگری پرسپولیس کناره‌گیری کرد


بنا بر گزارش‌ها حمید درخشان با حضور در ورزشگاه درفشی‌فر از سمت سرمربیگری پرسپولیس کناره‌گیری کرده است. او هفت ماه قبل در روزی جنجالی که علی دایی هم حضور داشت، جای او را گرفته بود.

هواداران پرسپولیس در هفته‌های اخیر، بارها در ورزشگاه آزادی علیه او شعار دادند و خواستار جدایی‌اش شدند. پرسپولیس با ۹ باخت در رده نهم لیگ برتر قرار دارد و در جدول تیم‌های بازنده، فقط نفت مسجدسلیمان بیشتر از پرسپولیس متحمل شکست شده.

این تیم روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی میزبان النصر عربستان است. بازی رفت این دو تیم با برتری ۳ - ۰ بر نماینده عربستان به پایان رسید. اگر پرسپولیس در این بازی خانگی شکست بخورد، صدر جدول را از دست خواهد داد و بخت صعودش به مرحله بعد نیز کاهش خواهد یافت.

درخشان در حالی از سمتش استعفا کرده است که حاضر به پذیرش سهم خود در ناکامی‌های متوالی این تیم نشد و همواره «بی‌دقتی مهاجمان»، «بد اقبالی» در نواختن ضربات آخر، «یارگیری نامناسب» آغاز فصل یا «مشکلات داوری» را دلیل عدم موفقیت سرخپوشان می‌دانست.

در فصل نقل و انتقالات زمستانی، او چند بازیکن را به خدمت گرفت و ترکیب پرسپولیس را دگرگون کرد اما اغلب خریدهای حمید درخشان موفق به بروز کیفیت فنی مطلوب و جلب رضایت هواداران نشدند. حتی برخی پیشکسوتان پرسپولیس مانند فرشاد پیوس، معتقد به «دخالت دلال‌ها» در جذب تعدادی از بازیکنان بودند.

حمید درخشان که توسط حمیدرضا سیاسی روی نیمکت سرمربیگری پرسپولیس نشسته بود، درباره کناره‌گیری خود به خبرنگاران گفت: از نژادفلاح خواهش کردم استعفایم را قبول کند تا فرد دیگری به تیم کمک کند. احساس کردم بدشانسی به خاطر من است و شاید با رفتن من شانس به تیم برگردد.

درخشان در عین حال خاطر نشان کرد که اگر با قائم‌مقام پرسپولیس به توافق برسد، در مدتی کوتاه کنار تیم خواهم ماند و این تیم را در بازی با النصر هدایت خواهد کرد.

برانکو؛ یکی از گزینه‌ها

برانکو ایوانکوویچ سرمربی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ یکی از گزینه‌های هدایت پرسپولیس است. درخشان درباره او گفت: «همه می‌خواهند به تیم کمک کنند اما یکی می‌تواند و یکی نمی‌تواند. ما هم دوست داشتیم که کمک کنیم که نشد. هر کسی که بیاید قدمش روی چشم.»

با وجود تمایل درخشان مبنی بر هدایت پرسپولیس در برابر النصر، خبرگزاری فارس نوشته طبق تصمیم مسئولان پرسپولیس، حسین عبدی در این مسابقه هدایت پرسپولیس را برعهده خواهد گرفت. عبدی کاپیتان سابق همین تیم است و سابقه دستیاری دایی و درخشان را دارد.

محمدحسین نژادفلاح در این باره گفت: اصرار داشتیم درخشان بماند اما خود او صدای هواداران را می‌شناسد و قرار نیست ما کاسه داغ‌تر از آش شویم. دو گزینه مدنظر داریم و یکی از آنها برانکو است. اگر درخشان حضور مقابل النصر را نپذیرد حسین عبدی تیم را تمرین خواهد داد، زیرا در فاصله دو روز نمی‌توانیم سرمربی انتخاب کنیم.

حسین عبدی جانشین موقت حمید درخشان در این باره به خبرنگاران گفت: پرسپولیس باید بازی قدرتمندانه‌ای مقابل النصر انجام دهد. مهم این است که چه کسی از عهده مسئولیت بربیاید. نظم و تربیت همیشه مواردی مهم برایم بوده است. به هیچ‌ قیمتی حاضر نیستم بازی مقابل النصر را واگذار کنیم.

XS
SM
MD
LG