لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۹

دراویش بازداشت شده در روز یک‌شنبه «آزاد شده‌اند»


وب‌سایت مجذوبان نور، وب‌سایت خبری درویش‌های گنابادی، در خبری که روز یک‌شنبه ۱۸ اسفند منتشر شده، می‌گوید درویش‌هایی که صبح آن روز بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.

این وب‌سایت می‌گوید «این دراویش که جمعی از آنان از خانواده های درجه یک دراویش زندانی بودند روز شنبه نیز در محل یاد شده تجمع کرده بودند و تجمع روز یکشنبه ایشان به دلیل پیگیری وعده مسوولان دادستانی مبنی بر عمل به مطالبات خانواده‌ها در خصوص امور درمانی و رفع تبعید دو زندانی درویش بود اما این تجمع نیز مانند تجمع روز شنبه با دخالت ماموران امنیتی به خشونت کشیده شد.»

به گفته این وب‌سایت که اخبار دراویش را پی‌گیری می‌کند در دومین روز «۳۱ زن» و «۲۰۰ مرد» در آنچه «عملیاتی خشونت‌آمیز» نامیده، بازداشت شدند.

با این همه اشاره‌ای به آزاد شدن احتمالی بازداشت‌شدگان روز شنبه نشده است.

این پایگاه خبری روز شنبه نیز از «فضای امنيتی در تهران، تيراندازی هوايی و بازداشت صدها درويش» خبر داده بود.

به گفته «مجذوبان نور»، «يش از ۵۰۰ درويش که در اعتصاب غذا به سر می‌بردند، در جريان دستگيری‌های روز شنبه، ۱۷ اسفند، نيروهای يگان ويژه بازداشت و به نمازخانه کلانتری ۱۱۳ بازار تهران در اطراف محل دستگيری منتقل شده و مورد بازجويی قرار گرفته‌اند».

فرهاد نوری، سردبیر این وب‌سایت پیشتر به رادیو فردا گفته بود که بازداشت‌شدگان در روز یک‌شنبه به زندان اوین منتقل شده‌اند.

به گفته این وب‌سایت، گردهمایی دراویش برای پیگیری مسائل حقوقی و درمانی درویش‌های زندانی، در مقابل دادستانی تهران صورت گرفته بود.
XS
SM
MD
LG