لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۷

افتتاح ششمین دیزنی‌لند جهان در چین


ساخت دیزنی‌لند شانگاهی از سال ۲۰۱۱ شروع شد (در تصویر مراسم آغاز ساخت)
ساخت دیزنی‌لند شانگاهی از سال ۲۰۱۱ شروع شد (در تصویر مراسم آغاز ساخت)

شرکت عظیم تولیدات سرگرم‌کننده «دیزنی» نخستین دیزنی‌لند خود در سزمین اصلی چین، را در شانگهای افتتاح کرد. این ششمین دیزنی‌لند جهان است.

هزاران نفر از مردم چین زیر باران در انتظار افتتاح پارکی بودند که در مساحتی نزدیک به چهار کیلومتر مربع، در حاشیه ابــرشهر شانگهای ساخته شده‌است.

پروژه ساخت این دیزنی‌لند از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و نام آن نیز همان «مجیک کینگدوم» (پادشاهی سحر‌آمیز) است.

کل مبلغی که صرف ساخت این شهر بازی شده نزدیک به ۵.۵ میلیارد دلار است که باز هم یک سرمایه‌گذاری خارجی بسیار بزرگ در سرزمین اصلی چین به شمار می‌رود.

این پارک در عین حال صاحب بلندترین کاخی‌ست که در مجموعه دیزنی‌لند وجود دارد؛ قصرهای که بازسازی کاخ‌های فیلم‌هایی مانند «ترون» یا «دزدان دریایی کارائیب» هستند. بنا بر گزارش‌ها خود پارک نیز بزرگ‌تر از مجموعه‌های دیگری‌ست که خارج از آمریکا ساخته شده‌اند.

دو هتل، چندین رستوران، یک سال نمایش و دریاچه‌ای ۳۹۰ هزار متر مربعی، از دیگر سازه‌هایی هستند که در دیزنی‌لند شانگهای انتظار گردشگران را می‌کشند.

گروه «نومورا» در ژاپن پیش‌بینی کرده که این دیزنی‌لند تنها در سال نخست، میزبان شماری در حدود ۱۵ میلیون گردشگر باشد. در این صورت تنها دیزنی‌لند توکیو قادر است که از نظر شمار گردشگران، در رتبه بهتری از شانگهای قرار گیرد.

بنا بر پیش‌بینی‌ها نها دیزنی‌لند توکیو (در تصویر) قادر است که از نظر شمار گردشگران، در رتبه بهتری از شانگهای قرار گیرد
بنا بر پیش‌بینی‌ها نها دیزنی‌لند توکیو (در تصویر) قادر است که از نظر شمار گردشگران، در رتبه بهتری از شانگهای قرار گیرد

با این همه بازگشایی این دیزنی‌لند در زمانی انجام شده که سرزمین میانه، با مشکلات اقتصادی کم‌سابقه‌ای روبه‌رو است.

پیش از شانگهای، منطقه هنگ‌کنگ، یکی از دو منطقه ویژه در تقسیمات چین (که خارج از سیستم کشورداری جمهوری خلق چین است) صاحب دیزنی‌لند شده بود. پاریس نیز دیزنی‌لند دارد. دو شهربازی سحرآمیز دیگر والت‌دیسنی در فلوریدا و کالیفرنیا قرار دارند.

XS
SM
MD
LG